Tramm on sunnitud fooride töörežiimi tõttu ootama kõrvaltänavale või kõrvaltänavalt pööret tegevate paari kolme masina järele. Sageli, eelkõige tipptundide välisel ajal (nt õhtuti) ei liigu nendel tänavatel ka autosid ning tramm seisab niisama. Tartu mnt-l liikuvate autode foorid on näiteks reguleeritud selliselt, kui autod saavad otse sõitmiseks rohelise tule, saab rohelise tule ka mõnele kõrvaltänavale pööramiseks, seda võimalust kasutab maksimaalselt 3-4 autot tihedama liiklusega perioodil (need tänavad on ju väikesed, sinna ei saagi mingi autode mass ju suunduda), igas autos üks-kaks inimest; trammitäis tööle sõitvaid inimesi peab aga ootama nende mõne inimese järel.

Olen ise ka autoomanik, elan ja töötan kesklinnas. Lootsin, et uue trammiteega paraneb oluliselt ka piirkonna ühistranspordi kvaliteet ning auto võib kesklinnas liikudes koduhoovi jääda. Kahjuks kasutan tööle ja koju jõudmiseks siiski pigem autot, kuna autodele on väga head fooride töörežiimid ning liikumine on kiire ja mugav. Samas peaks kesklinna piirkonnas ikka ühistransport prioriteet olema. Tallina LV tõstab parkimistasusid, laiendab tasulise parkimise ala, kuid samas teeb täiesti mõistetamatuid takistusi ühistranspordi kiirele kulgemisele.

Minu meelest on probleemi võimalik lahendada väga lihtsalt: kui Tartu mnt-l saavad rohelise tule otse liikuvad autod, võiks ka tramm nendega koos liikuma saada ning kõrvalteedele pööravad autod rahulikult minutikese oodata. See on kõige lihtsam ja loogilisem võimalus. Samas, kui linn peab ühistransporti prioriteediks, siis peaks ikka trammil igatine eelisõigus olema. Saan aru, et suurte teedega ristudes (nt Liivalaia tn, Narva mnt) peab olema saavutatud kompromiss, et vältida ummikuid. Kuid tõepoolest ei saa kuidagi kohe aru, mis loogikale on ehitatud põhimõte, et Tartu mnt kõrvaltänavate liiklus omab prioriteeti trammi ees?

Selgitust ja mõistlikku lahendust oodates,

Kristi Laul