Nende väljakutse seisneb selles, et nad alles koguvad liikmeskonda. Selles mõttes on olukord meiega võrreldes hoopis teine, sest saame uhkustada sellega, et umbes pool sektori töötajatest kuuluvad Transpordi Ametiühingusse. Sellise liikmeskonnaga saab juba üht-teist mõjutada.

Teiseks, mis annab tugevust, on sektori tervikuna käsitlemine ja „valu” suunamine eelkõige sinna, kus tingimused on eriti halvad. Maxima ilmselt on selles mõttes esirinnas. Tuleb teha teiste sektori tööandjatega koostööd, et tuua tase kõrgemale.

Kui avada sõda kõikidel rinnetel, olla rahulolemaut kõikide tööandjatega, siis sellele ei järgne erilisi saavutusi ja ma arvan, et Teenindus- ja Kaubandustöötajate Ametiühing on seda juba mõistnud.

-Kui palju aitab ametiühingu eesmärkide saavutamisele kaasa see, kui inimesed räägivad ajakirjanduses oma negatiivsetest kogemustest tööandjaga?

Meie oleme oma tegevust suunanud nii, et avalikustame neid asju, kus oleme saanud aidata. Üldiselt on loogika see, et kui on probleem, siis peab olema ametiühingul lahendus ja tulemus.

-Kas Eesti ettevõtja peab ametiühingut pigem tüliks või nähekse selles ka mingit kasu?

Sõltub tööandja kogemusest ametiühingutega. Kellel ei ole kogemust ja kindlasti suur osa ka neist, kellel on see kogemus, näevad ametiühingut tülika ja ebameeldiva asjana. Julgen väita, et on laienev kildkond tööandjaid, kes võidavad ametiühingute tegevust. Positiivsete kogemuste arv pigem kasvab.

-Milles võib tööandja jaoks seisneda positiivne kogemus ametiühinguga?

Üks asi on see, et ametiühing on partner, kes hoolitseb võrdse konkurentsi eest. Kui tööandja huvi on olla oma turul eesrindlikum tegija, siis ametiühing on see partner, kes hoolitseb, et ka teised turul tegutsejad mõistlikult käituksid. Ametiühing aitab hoida musta konkurentsi eemal.

-Kas ametiühingute efektiivsuse ja tööjõu nõudluse vahele saab panna võrdusmärgi?

Ametiühing peab olema teatud tasemel ja tegema teatud asju, et olla mõjus ning päris nii ei ole, et efektiivsus sõltub sellest, kas töötajad on nõutud või mitte. Annaksin kaubandustöötajatele lootust, et neil võib olla ka väga tugev ametiühing olukorras, kus tööjõu puudujääki ei ole.