Esimesena Eesti kõigi aegade pianistidest koostas Ralf Taal (sünd. 1974) oma kava Liszti 12-st transtsendentsest etüüdist, mida ka mujal pianismimaailmas harva juhtub. Tegemist on klaverimängu ajaloo komplitseeritumate hulka kuuluva kogumikuga, mida mängitakse tavaliselt üksikute osade kaupa.

Ferenc Liszti „12 transtsendentsest etüüdi“ oli eile õhtul väärikas kingitus kindlasti ka Peterburi kontserdipublikule suure romantismiperioodi helilooja sünnipäevakuul. Õhtu toimus sealses Jaani kirikus, mis pärast pikka varjusurmas olekut alles hiljaaegu restaureeriti Eesti Kontserdi poolt rõõmuks Neevalinna eestlastele ning kõigile muusikahuvilistele. Eesti Kontserdi seal seni pakutud kontserdiprogramm on olnud sisukas ja laiahaardeline ning meie muusikakultuuri oluliselt tutvustanud juba ainsa hooajapoole jooksul.

Nele-Eva Steinfeld kirjutab 21. oktoobri Sirbis: „Iga muusik teab, et Liszti teoste meisterlik esitamine on keeruline, nõudes tugevat tehnilist aluspõhja, kõrgetasemelist fraseerimisoskust, avarat kõlameelt, suurt dünaamilist diapasooni ning oskust muusikalisi kujundeid veenvalt lahti mõtestada ja dramatiseerida. Iseäranis nõudlikud on Liszti „Transtsendentsed etüüdid”... Liszti etüüdide tsükkel õnnestus /Ralf Taalil/ pianistlikust vaatepunktist igati korralikult. Taal on väljapaistvat tehnikat valdav pianist, kes võib endale sellist kava lubada.“ Ja retsensiooni lõpust: „Tõeliselt kujundlikult ja nauditava artistlikkusega õnnestusid viimane etüüd „Chasse-neige” („Tuisk”) ja lisapalana kõlanud Schuberti-Liszti Valss-kapriis nr 6.“

Ralf Taal on õppinud Tallinna Muusikakeskkoolis ja praeguses EMTA-s, saanud magistrikraadi Peep Lassmanni käe all. Oma esimese soolokontserdi andis ta 18-aastasena. Võitnud mitmeid konkursipreemiaid, aastast 2003 EMTA õppejõud. Ralf taal vääris äsja ka Eesti Kultuurkapitali helikunsti sihtkapitali aastapreemia.