Umbes sellised hakkavad välja nägema TS Laevade uued praamid. Foto: TS Laevad

"Loomulikult oli meil ajaline surve. Eksminister Urve Palo pole seda ju ka ise mainimata jätnud, et ta survestas Tallinna Sadamat. Korralduse praamide ostuks ja opereerimishankel osalemiseks andis Tallinna Sadama nõukogule ju Palo ning küllap oli ka surve kantud soovist tulemuseni jõuda," ütles Holsmer Ärilehele.

"Hindasime nõukogus kogu projekti riske. Laevatehaste ehitusvõimsusi tutvustasid nõukogule juhatuse liikmed. Riskide maadamiseks jagasime tellimuse pooleks kahe tehase vahel," lisas ta.

"Juhatuse (toona olid juhatuses Ain Kaljurand ja Allan Kiil - toim.) hinnangul oli aeg küll kriitiline tegur, kuid nad kinnitasid, et saavad hakkama. Lepingute sõlmimise hetkel kinnitasid ka mõlemad tehased, et jõuavad praamid õigeks ajaks valmis," sõnas Holsmer.

Seda, miks tehased lepingulisi kohustusi ei ole suutnud täita, peaks Holsmeri hinnangul oskama kõige paremini kommenteerida praegune Tallinna Sadama juhtkond.

Pikaaegsest Tallinna Sadama nõukogu liikmest Holsmerist sai nõukogu esimees 2014. aasta juunis, mil ta vahetas sel positsioonil välja Neinar Seli, kes taandus tavaliikmeks. Sama aasta oktoobris kuulutati parvlaevahanke võitjaks Tallinna Sadam.