„Reisijate transport rongiga ongi üks vähem saastavaid transpordiviise ja panustab oluliselt Eesti inimeste transpordiga seotud süsinikuheitme vähenemisse,“ ütles Elroni ohutus- ja kvaliteedijuht Natali Aosaar.

Ligi pool Elroni rongipargist sõidab juba taastuvenergial, samuti hakkavad seda tegema aastatel 2025 – 2026 liinile toodavad 16 uut elektrirongi. Elron kasutab roheenergiat ka oma depoos ja kontoris. „Eesti transpordisüsteemi süsinikuheitme vähendamisel on reisirongidel kandev roll, sest rongireisija keskmine CO2 jalajälg on juba täna üle nelja korra väiksem kui bensiini- või diiselautoga sõitjal.“

Aosaare sõnul otsib Elron ka tehnilisi lahendusi, kuidas praeguste diiselrongide keskkonnajälge veelgi vähendada. „Testime võimalust viia diiselrongid üle biodiislile või ehitada pikemas plaanis osad diiselrongid ümber akurongideks,“ märkis ta.

Aosaare sõnul on Elron viimastel aastatel jõudsalt tegelenud ettevõtte kõikide tegevuste jätkusuutlikumaks kujundamisega. „ESG põhimõtted on juurutatud Elroni juhtimissüsteemi ja strateegiasse. Lisaks praktilistele tegevustele nagu jäätmete taaskasutuse suurendamine, panustame töötajate teadlikkuse tõstmisesse kestlikkuse valdkonnas. Samuti oleme uuendamas rohelise kontori tunnistust ja vastutustundliku ettevõtluse märgist.“