Eestiski populaarne telefonitootja alustas oma esimeste elektriautode tarnimist klientidele ning tõdes, et klientide huvi nende sportliku elektriauto SU7 vastu on olnud väga suur. Ootejärjekord on veninud nelja kuni seitsme kuu pikkuseks, kuna Hiina tehnoloogiafirmal on võimekus toota kuni 200 000 autot aastas.

„Xiaomi debüteerib ametlikult autotööstuses. Tõeline revolutsioon nutikate autode vallas on alanud ning Hiina suudab selles vallas kindlasti luua sama suure firma, nagu on Tesla,“ ütles Xiaomi tegevjuht ja asutaja Lei Jun Pekingis toimunud esimeste tarnete tseremoonial.

Xiaomi aktsia tõusis teisipäeval pärast elektriautot tabanud suurt huvi koguni 16 protsenti, kuigi analüütikute hinnangul teenib ettevõte tänavu iga müüdud auto pealt 10 000 dollarit kahjumit.

Xiaomi kaotab raha seetõttu, et SU7 siseneb Hiina elektrisõidukite turule tähelepanu köitva hinnasildiga – alla 30 000 dollari baasmudeli eest, mis on odavam kui Tesla soodsaim sõiduk Model 3.

Xiaomi SU7 baasmudelil on 74 kilovatt-tunnine aku ning sõiduulatuseks lubab tootja koguni 698 kilomeetrit. Nullist sajani kiirendab sportlik elektriauto 5,3 sekundiga.

Kuigi maailma suurim autoturg pakub uutele tulijatele väljakutseid kärpiva elektriautode hinnasõja ja aeglustunud nõudluse tõttu, on analüütikud öelnud, et Xiaomil on sügavamad rahataskud kui enamikul elektriautosid tootvatel idufirmadel. Samuti võivad nutitelefonide valmistamisel omandatud teadmised aidata ettevõtet auto meediasüsteemi arendamisel.