Küsimusi on palju: uurimise all on veel kaks laeva. Kuid see juhtum järgneb mitmele episoodile, kus Venemaa näitas, et suudab NATO riikide veealust infrastruktuuri karistamatult saboteerida. Newnew Polar Bear pääses 2023. aastal minema gaasitoru kahjustamisega. Saksamaa ei suutnud toime tulla Yi Peng 3-ga, mille ankru lohistamine kahjustas 2024. aasta oktoobris elektri- ja andmesidekaableid.

Murrang toimus siis, kui Soome kasutas eriüksusi, et haarata kontroll Eagle S üle pärast laeva jõulupäeval toime pandud kaablilõikamise episoodi. Seejärel kiirustasid NATO liitlased Balti regioonis looma uut projekti nimega Baltic Sentry, mis ühendab õhu-, mere-, rannavalve- ja elektroonilisi ressursse Läänemere jälgimiseks ning – nagu nad väitsid – edasiste pahategude ärahoidmiseks.

Lääs on aastakümneid reageerimata jätnud

Viimane rünnak viitab sellele, et Venemaa vastus polnud taganeda, vaid minna uuele katsele, mis on meeldetuletus, et usaldusväärsuse taastamine võtab aega ja kätkeb riske. On parem seda üldse mitte kaotada.