Maksumaksjate rahaga ülalpeetavad ametnikud võiksid end küll rohkem liigutada, kuna selline mitteliigutamine põhjustab küllaltki suuri lisakulutusi.

Linnakodanikud maksavad venivate autosõitude tõttu Tallinnas ligi kolmandiku võrra kokku kuivanud teede ja reguleerimata ristmike tõttu iga kuu bensiinirahana välja üle 10 miljoni krooni rohkem, kui nad seda suvel teeksid.

Väide põhineb eeldusel, et talvel on linna liikluse sõlmpunktides sõidukeid 3000 ringis ning keskmine autos kulgemise aeg on suvega võrreldes pikenenud 40 minuti võrra. Eeldusel, et automootor imeb 10 liitrit kütust tunnis ja kütuse hinnaks on viis krooni liitrilt, saamegi 11,5 miljoni kroonini läheneva ülekulu linnakodanike jaoks.

Selles kontekstis on äärmiselt nukker vaadata, kuidas ainus liikluskorralduse viis on politseinike "ühekäeline bandiitlus", milleks on viisakate ilmaoludega teeääres kükitamine ja kiiruseületajate püüdmine ühe käega radarit tõstes ning trahvimine. Tulus tegevus, nagu usinad inspektorid ise kinnitavad. Mida enam rikkujaid, seda enam lisaraha ülemuste lubatud preemiate näol.

Nüüd, kus maksumaksjad oma neljarattalistel liikuritel mööda lumiseid linnateid ukerdavad ja ukerdamine erinevas taktis plinkivate valgusfooridega kuidagi kokku ei lähe, oleks sinimundriliste liikluskorraldajate asjalik töö igati tänuväärne.

Ju pole siis selline asjakorraldus politseile tulus. Paraku pole politsei äriühing, mille tulusid-kulusid vaagida, seetõttu ootab maksumaksja, et asjakohased ametnikud peale kiiruseületajate tulusa noppimise ka nende sujuva liiklemise eest hea seisaksid.

Linnakodanike taskust on mõistagi lihtne lisaraha küsida, seda enam, et bensiinimüüja teenib ja linn saab oma maksud. Maksumaksja seisukohalt on säärane käitumine aga ebaeetiline ning ääretult solvav. Meelsamini näeks, et tipptundidel ilmuksid tänavatele liiklusreguleerijad ning linnavalitsus korraldaks tänavate puhastamise liiglumest.

Mõni ime siis, et linnaisadel on põhjust oma valitsetavate suhtes pahameelt avaldada, et need ei hooli oma linnast. Tundub, et maksumaksjatel oleks põhjust oma raha linnaametnikelt ja liikluspolitseilt kahjutasuks tagasi küsida. Seega, härrad liikluspolitseist ja linnavalitsusest, hetkel, mil lumerohke kuu täis saab, olete linnakodanikele võlgu üle kümne miljoni krooni. Kes seepeale oma toolist või nahast küll loobuma peaks?

MAREK STRANDBERG