Näiliselt käis Lepa käsi uues ametis edukalt, ta tõstis programmist välja reklaami ning kasvatas jõudsasti omasaadete osakaalu. Ent just originaalsaadete tootmine on Eesti Televisiooni kaheti valusalt löönud – esiteks rahaliselt ning teiseks ebaõnnestunud saadete pärast kaotatud vaatajatega.

Ainuisikuliselt Eesti Televisiooni programmi koostav Toomas Lepp tõi majja uusi tegijaid ning tagasi vanu häid staare, kes vahepeal mujal leiba teenisid. Vahur Kersna lõi uueks Eesti vaadatavaima saate “Reisile sinuga!”, mida oktoobris vaatas BMF-i andmetel keskmiselt 319 000 inimest. Tänase ETV vaadatavus seisabki vanadel vankumatutel alustaladel – “Aktuaalsel kaameral”, lihtinimese seriaalil “Õnne 13” ning sisse ostetud telemängudel “Reisile sinuga!” ja “Kuulus või kummaline?”.

Paljudest sügisel käima lükatud uutest omasaadetest on edukaks osutunud ainult Mart Sanderi juhitud “Tähed muusikas”, mis juba oktoobris kerkis ETV 50 vaadatuima jätkusaate seas 15. kohale 175 000 vaatajaga. Seevastu ambitsioonikalt kavandatud publitsistikasaade “Päevast päeva” ei mahu isegi kanali esimese 50 jätkusaate sekka.

Rabe juhtimine on tasapisi kahandanud ETV vaatajaskonda ning suurendanud kolme eratelekanali turuosa. Millegipärast loovutas ETV konkurentidele läbi aegade Eesti kõige menukama pereseriaali “Kodus ja võõrsil”, mis tõstis TV1 vaadatavuse enneolematult kõrgeks ning lasi minna mudilaste lemmikul “Muumitrollidel”.

Omasaadete häda on see, et võrreldes sisseostetud programmidega on need võrratult kallimad. Võib-olla üritanuks ETV omasaadete tootmist endise hooga jätkata, kuid lootus suurendada kitsastes oludes eelarvet koguni viiendiku võrra, kukkus läbi. Nüüd tuleb ETV juhtkonnal ühtaegu kava võimalustele vastavaks kärpida ning vaatajatele meelepärasemaks muuta.

Loodetavasti ei kohenda Toomas Lepp ETV programmi sama rabedalt kui ta seda uuendas. Tasakaalukalt jõude koondades peaks olema võimalik pakkuda häid saateid vaatajatele, kes endiselt usuvad Eesti Televisiooni. Olgu saatekava pealegi veidi lühem ja puudugu sealt mõni staar. Vaataja ootab eelkõige kindlust, ta tahab meeldivat saadet näha ajal, mil ta on harjunud seda vaatama.