Kilgas kahe prostituudi vahel
Endla ja Estonia Teater toovad reedel Pärnus lavale Edith Piafi laulude autori Marguerite Monnot’ muusikali ”Irma”, mille lavastab Neeme Kuningas. Draama avavad baaripidaja Bobi sõnad: ”See lugu on verest, ihast, kirest ja surmast.”
Naispeaosalise prostituut Irmat kehastavad muusikalikogemusega Kärt Tomingas ja eesti kabareelaulja Siiri Sisask. Nende ainus partner on praegu Tõnu Kilgas.
Omapärane kübaratest ja keppidest koosnev lavakujundus on eesti ainsalt kutseliselt, Londonis õppinud valguskunstnikult Airi Eraselt ja kostüümid Eesti kuulsaimalt rõivakunstnikult Ivo Nikkololt.
Kuigi muusikali koreo-graafiks oodati algselt Mait Agu, tegid selle töö pärast tema lahkumist ära kolm tema õpilast.
Kilgas toonitas, et “Irma” on psühhoanalüütiline lugu. Draama lauludega nagu Weilli ”Kolmekrossiooper” või Kanderi ”Kabaree”. Tema kaksikroll prostituuti armastava üli-õpilase ja miljonäri vahel olevat erakordselt keerukas ja avab tohutuid või-malusi.
”Lõpuks ei saa ta aru, kumba Irma armastab – kas teda ennast või tema väljamõeldud kuju,” ütles Kilgas. Ka Sisask tõdes eile, et roll on tema väärtushinnanguid muutnud.
Kaks Irmat on nii erinevad, et kogu lavastus muutub lausa teistsuguseks. Kahe staari vahel end jagav Kilgas tunnistas, et Kärt on targalt analüüsiv, Siiri looduslapsena emotsionaalne partner.
1956. aastal kirjutatud muusikal on Kuninga hinnangul pigem kammer-revüü. Revüülikuks teeb teda numbrist numbrisse vahelduv eri stiilis muusika: õrnad ballaadid, samba, rumba, kankaanlikud rütmid. Selline lai skaala psühhoanalüüsist komplitseeritud tantsu ja nõudliku lauluni seab näitlejatele suured nõudmised.