BMW tegi 7-seeria luksuslimusiinile kosmeetilist iluravi, pani autosse kümme turvapatja ning kapoti alla tuksuma maailma võimsaima sõiduautodele mõeldud neljaliitrise turbodiiselmootori.

Uuenenud 7-seeria puhul peab BMW luksust tähtsamaks kui auto sportlikkust. Tehase ametnikud väidavad koguni, et uus 7-seeria on luksuslikum auto kui Saksa konkurendid Mercedes-Benz S-klass ja Audi A8. Mõneti vastab see ka tõele, sest uus S-klass on pärast tankmersut saanud sportliku imago ning Audi on paljuski BMW arvelt oma lipulaeva klientideks meelitanud sportliku sõidustiili austajad. Omaduste ja tehniliste lahenduste ning ka luksuse ja hinna poolest on need kolm konkurenti võrdselt tugevad. Nende autode valikul ei ole määravaks hind, varustus ega tehnilised omadused, vaid kliendi maitse.

Väikevenna naeratus

Üle miljon krooni maksev BMW luksuslimusiin pakub kõike, mida raha eest on võimalik autole paigaldada. Kui klient tahab, võib auto kas või üle kullata, rääkimata võimalusest paigaldada autosse televiisor või külmkapp. Pikendatud kerega seitsmese hind küündib 2 miljoni kroonini.

Välimuselt erineb uus 7-seeria senisest vaid vähesel määral. Suurim uuendus on ümarate lõigetega esituled, mis on üle võetud BMW mudeliperekonna pesamunalt 3-seerialt. Tulede ümarused kujunevad BMW mudelite uueks tunnusmärgiks, mille järgi võib oletada, et juba järgmisel aastal on oodata uuenenud 5-seeriat. Seitsmese tagatuled on paigutatud säravama klaasi taha ning esimesed suunatuled on kaetud valge klaasiga.

Suurim uudis on aga peidetud kapoti alla. BMW pakub esindusautole kahe turboga varustatud 4-liitrise kubatuuriga V8 diiselmootorit, mis ületab võimsusnäitajatelt kõik senised diiselmootorid. Uuel diislil on võimsust 245 hobujõudu ehk vaid 41 hobujõudu vähem, kui 4-liitrisel bensiinimootoril. Diisli teeb atraktiivseks aga maksimaalne moment – 560 Nm, mis saabub üliväikestel pööretel – vahemikus 1750–2500 p/min. Bensiinimootoril on moment oluliselt väiksem – 420 Nm ning saabub alles 3900 p/min juures. BMW uue diisli suutlikkus on võrreldav Dodge Viperiga, mille moment on 560 Nm ja Lamborghini Diabloga, mille mootor pakub momenti 605 Nm. Mootorit hoitakse kontrolli all automaatkastiga Steptronic, mis võimaldab käike ilma sidurita ka manuaalselt vahetada. Mootori liigset erksust taltsutab ka auto sõidutrajektoori stabiilsust ja teelpüsimist kontrolliv süsteem ASC+T (Automatic Stability Control + Traction). Ilma nendeta kraabiks ülihea momendiga diiselmootoriga auto kohaltstardil rehvid siledaks.

Neljaliitrise diisliga varustatud 7-seeria BMW tippkiirus on 242 km/h ning auto saavutab sajakilomeetrise tunnikiiruse 8,4 sekundiga.

Kui diisel BMW-l oleks manuaalne käigukast, liiguks ta kohalt kas või neljanda käiguga. Möödasõitudeks tuleb vaid kergelt gaasipedaali vajutada ning pärast hetkelist mõttepausi auto lausa hüppab.

Kõige rohkem üllatas superdiiselmootor aga vaikusega. Diiselmootorile omane vibratsioon ja podin ei riivanud kõrvu isegi mitte mootori käivitamisel. Uus diiselmootor töötab sama vaikselt kui bensiinimootor.

Järgmisel aastal toovad analoogsed diiselmootorid turule ka Mercedes ja Audi, kuid nende mootori võimsus jääb BMW diiselmootorile alla.

Auto armatuurlaud upub nuppudesse

BMW täiustas oluliselt ka auto pidurdussüsteemi, mis on varustatud nn pidurdusassistendiga DBC-süsteem (Dynamic Brake Control). Uudne süsteem võimendab hädapidurduse korral pidureid ning jaotab eri rataste vahel pidurdusjõudu. Süsteem toimib hüdrauliliselt. Tänu sellele polnud Saksamaa ja Austria kiirteedel mingit hirmu vajutada piduripedaal 200-kilomeetrise tunnikiiruse juures plokki.

Tagarattaveolise seitsmese teelpüsivus on esmaklassiline. Ligi 200-kilomeetrise tunnikiirusega kurvidesse sisenemine ei valmista autole mingeid probleeme.

Auto projekteerimisel on pandud väga suurt rõhku juhi ja reisijate mugavusele. Ligi viie meetri pikkusel autol on nii pikuti kui laiuti ohtralt ruumi. Kuna tegemist on esindusautoga, siis on osa mugavusi suunatud tagaistmel reisijatele. Näiteks lisaraha eest on võimalik esiistmete seljatugedesse paigaldada televiisoriekraanid. Armatuurlaual on nuppe ja seadmeid rohkem kui juhil kunagi tarvis läheb. Muusikasüsteemi on võimalik tellida koos televiisoriga, mille ekraanile saab sõidu ajal manada kõikvõimalikke parameetreid – keskmine- ja hetkeline kütusekulu, teekonna keskmine kiirus, kui mitmeks kilomeetriks jätkub kütust jne. Lisaraha eest on võimalik tellida istmemasseerija, elektriliselt reguleeritavad tagaistmed, roolisoojendus, rehvide rõhu kontrollseadme, mis annab juhile märku rõhu vähenemisest rehvides jne. Lisavarustusena on võimalik tellida ligi seitsekümmend seadet või detaili. Standardvarustusse kuuluvad aga näiteks kümme turvapatja, millest neli on mõeldud tagareisijatele, kliimaseade, elektriliselt avatav ning suletav pagasiluuk, uksekäepidemete valgustus nii sees kui väljas, kiirusehoidik, jpm.

Kahe aasta pärast on aga turule oodata juba täiesti uut 7-seeria BMW-d.