Soodsad liisinguintressid on viimasel kahel kuul oluliselt elavdanud tööautoturgu.

Autode müügi- ja teenindusettevõtete liidu (AMTEL) ning Eesti Päevalehe andmeil müüsid autokaupmehed aprillis 182 kaubikut, väikebussi ja veoautot ehk ligi kolmkümmend autot rohkem kui märtsis. Sama palju tarbesõidukeid müüdi ka aasta tagasi.

Autokaupmeeste väitel on pankadesse taas raha tekkinud ning ettevõtted saavad soodsamatel tingimustel tarbesõidukeid liisida, mis kokkuvõttes on autode müüki märkimisväärselt kasvatanud.

Suurima hüppe tegi väikekaubikute ja sõiduautode baasil ehitatud veokite müük, mis viimase kahe kuuga on kolmekordistunud. Aprillis osteti 107 niinimetatud pirukaautot. Märtsiga võrreldes kasvas väikekaubikute müük 27 sõiduki võrra. Teist kuud järjest tegi suurima tehingu Citroëni esindaja Veho Eesti, mis müüs aprillis 36 pirukaautot Berlingo ning tõusis sellega ülivõimsaks turuliidriks. Citroënile pakkus konkurentsi 31 müüdud autoga Berlingo sõsarmudel Peugeot Partner. Senisest edukam kuu oli ka Volkswageni esindajatele, kes müüsid 25 pirukaautot Caddy. Ülejäänud autofirmad müüsid alla viie väikekaubiku.

Kaheksa auto võrra kasvas eelmisel kuul ka kaubikute müük. Ostja leidis 60 kaubikut ja väikebussi.

Aprillis napsasid suurtellimused endale Fordi, Mercedes-Benzi ja Citroëni müüjad. Teiste automarkide esindajate müük jäi alla kuue sõiduki.

Kolme kuu kokkuvõttes on Mercedes-Benzi ligi kolm korda rohkem müüdud, kui teisel positsioonil olevat Volkswagenit.

Veoautode müük on terve aasta püsinud madalseisus ning vähenes aprillis veelgi. Autokaupmehed müüsid aprillis 15 veoautot ja suurt bussi ehk 7 veokit vähem kui märtsis. Müüdud autodest alla poole olid raskeveokid.

Veoautode müüjate väitel lähevad praegu kaubaks peamiselt eriotstarbelised veokid. Raskeveokite müük on peaaegu seiskunud. Venemaa kriisi tõttu on ülemöödunud aastal ostetud mitmed raskeveokid liisingu- ja autofirmadele tagasi tulnud.