Surm juba sündides teada
Surma motiivi kasutamine reklaamis selleks, et päästa tulevikus sadade või tuhandete teiste laste elusid, ei ole Eesti Päevalehe arvates iseenesest taunitav võte.
Kuigi ilmselt on ka meie lugejate seas palju neid, kes arvavad siiski sootuks teisiti ning keda Tartu Ülikooli kliinikumi poolt tellitud reklaam enneaegselt sündinud lastele annetuste abil elustamislaua ostmiseks sügavalt nördima paneb.
Meie arvates on reklaami põhihäda selles, et reklaamis on kasutatud fotot, mille tegi kahe aasta eest kunstiakadeemia kolmanda kursuse üliõpilane Daisy Lappard Tallinna lastehaiglas. Täna on aga fotograaf okis – õilsal eesmärgil reklaamiagentuurile annetatud foto juures on sõnum: “Sündinud 03:22. Surnud 03:49”. Tegelikult võib see väike tita aga täna väga suure tõenäosusega hoopis elus olla, kuna pildistamise hetkel arstid alles võitlesid tema elu eest. Ei fotograaf, reklaamiagentuur ega kliinikum tea, kas kahe aasta tagune võitlus lõppes õnnelikult või mitte.
Kujutage nüüd ette, et laps jäi arstide pingutuste tõttu siiski ellu ja kasvab suureks ning ühel päeval saab ta näiteks oma vanemate käest või ükskõik mis teed pidi teada, et tema kohta on kunagi selline reklaam ilmunud. Koos sünni- ja surmadaatumiga. Ainuüksi pelk mõte sellele ajab kõrvalvaatajal ihukarvad püsti, aga mida siis veel konkreetsest inimesest rääkida, kes sellise vapustuse läbi peab elama. See võib olla ka küll õhkõrn võimalus, aga kuniks selline võimalus on olemas, poleks tohtinud fotot ja surmadaatumit reklaamis koos kasutada.
Teine häda reklaamiga on veel see, et kuigi selle tellis Tartu Ülikooli kliinikumi lastehaigla lastefondi nime all, eksitab reklaamis rõhutatav lastefondi nimetus inimesi, kuna on olemas ka Eesti lastefond. Just viimane on põhjendamatult sattunud viimastel päevadel pahaste inimeste telefonikõnede tulva alla, kuigi neil kõnealuse reklaamiga mingit pistmist pole.
Kampaania suurematele ja väiksematele vigadele ei ole õigustus ka see, et raha koguneb tegelikult päris hästi. Iga tänane eksimus võib ju pöörata tulevaste heategevuskampaaniate vastu.