Seati tuunitud pereauto Leon Cupra on täiskasvanute mänguasi. Tavalisest Leonist kaks korda võimsam mootor ning ohtra atribuutikaga ilustatud kere ajab suuremal osal meestel vere keema.

Ligi 400 000 krooni on mänguasja kohta krõbe hind. Kui aga arvestada, et selle raha eest saab veel neljarattaveo ning suures koguses mugavus- ja turvavarustust, ei tundu mõttetu raha raiskamine nii mõttetuna. Ilus emotsioon lihtsalt maksab. Tüüpiliste sportautodega võrreldes on Leon Cupra siiski odav auto.

Cupraga sõites unustad politseinikud. 2,8-liitrise 204 hobujõulise V6 mootoriga varustatud Leon Cupra (sõnast Cup Racing) on Seati üks paljudest sportlikest pereautodest. Sarnasele sihtgrupile on suunatud nii Ibiza Cupra kui ka1,8 liitrise turbomootoriga Leonid ehk T4-d. Seati GT autode perekonda troonib aga 210 hobujõulise mootoriga Leon Cupra R.

Leon Cupra ja T4 on mõnes mõttes sarnased (kiirendus 0-100 km/h vastavalt 7,3 ja 7,7 sekundit ning lõppkiirus vastavalt 235 ja 224 km/h) ja teisalt väga erinevad. Turboga varustatud Leon T4 eeldab juhilt paugu saavutamiseks head siduri ja käigukasti käsitlemise oskust. Võimsuse ja parima momendi saavutamiseks tuleb hoida mootori pöörded pidevalt üleval. Tavalise Leoni välimusega T4 on seega mõeldud neile, kes peavad auto juures esmatähtsaks äkilist kiirendust.

Cupra on aga laisa, kuid adrenaliini vajava juhi auto, mis ei eelda sõitjalt treenitud sidurijalga. Cupra ligi poolteist korda suurem mootor ei tee turbole omast pauku, kuid kiirendab ükskõik, milliste pööretega sõites või millist käiku kasutades ühtlaselt erksalt. Seega kellele meeldib ema kellele tütar.

Suur mootor ja kuuekäiguline käsikast on juhi jaoks mõnus kombinatsioon. Cupraga linnas sõites ei ole vahet, kas sa stardid foori tagant esimese-, teise- või kolmanda käiguga või kiirendad maanteel möödasõiduks kuuenda-, viienda- või neljanda käiguga. Erinevus ilmneb mitte niivõrd kiirenduses vaid kütusekulus. Sõltuvalt sellest kuidas sa viitsid käike vahetada, on kütusekulu sajale kilomeetrile kas 8 või 20 liitrit.

Kui kapoti all ikka tuksub 204 hobujõudu, sügeleb jalg paratamatult gaasipedaali vajutama. Leon Cupraga sõites ununeb kõrge bensiini hind kui ka maanteel kiirust mõõtvad politseinikud.

Auto haakub teega nagu kleebitud. Üksnes kaldus teel sunnivad laiad (225/45 R17) rehvid rooliga rohkem tööd tegema.

Nelivedu Total Traction 4 rakendub tagumistele ratastele üksnes siis, kui haardetingimused teega halvenevad. Auto sportlikkust rõhutavad baasmudelist jäigem ja madalam vedrustus ning tõhusamad pidurid. Tänu suurele mootorile ja neliveole on Cupra ka raskekaallane. Auto tühimass on üle pooleteist tonni.

Välimus vastab mootori jõulisusele. Cupra on ka väliselt baas Leonist (sealhulgas T4-st) uhkem nagu paabulind tavalise kukke kõrval. Autole paneb järgi vaatama madal spoileriring, suured õhuvõtu avad, kahetoruline summuti, OZ-eriveljed, ülilaiad ja madalad 17 tollised rehvid ning lisavarustusena reguleeritav antitiib.

Auto interjöör on sama jõuline nagu välimus, kuid ka luksuslik. Esimesena torkab silma nahksisu, metallkattega pedaalid, titaanivärvi keskkonsool ja mugavad Recaro sportistmed ning rool. Cupra on üks väheseid autosid maailmas, millel asetsevad ka taga sportistmed. Kuigi auto on viie kohaline, on taga siiski kaks istet. Sportistme kujust tulenevalt on taga vähe jalgaderuumi. Tunduvalt suurem probleem on lasteistmega. Laste turvaiste ei mahu kahe istme vahele, ega ka suurte külgtugedega sportistmele. Turvatooli sai autosse panna vaid lapsele ebamugavalt ja –turvaliselt viltuses asendis.

Punase valgusega hõbepõhjalised näidikud on efektsed, kuid ebaselged. Muus osas on juhi töökeskkond mugav ja käepärane.

Cupra põhivarustusse kuulub kõik, mis Seat oma mudelitel pakub: auto juhitavust ja turvalisust parandavad ABS, EBV, ESBE ja ESP-süsteemid, vihmasensor, kliimaseade, neli turvapatja, elektriliselt reguleeritavad, kokkuklapitavad ning soojendusega välispeeglid, puldist juhitavad elektriaknad, isetumenev tahavaate peegel, kompuuter, kaheksa kõlariga stereo, jne.

Seat Leon Cupra on tänu võimsale mootorile natuke sportauto ning istmete arvu ja pagasiruumi poolest natuke pereauto. Teisi sõnu on ta elu nautiva rahaka mehe sõiduriist, kes peab puhastverd sportautot liigseks luksuseks.

Cupra otsesteks konkurentideks on emafirma Volkswageni Golf V6 4 Motion (Cupra on ehitatud samale alusele ning kasutab sama mootorit) ja Subaru Impreza. Turboga varustatud Impreza on Cuprast kallim, Golfi analoogmudel aga 40 000 krooni odavam. Kui aga Golfile lisada Cupra sportlik välimus ja mugavusvarustus, kujuneb Volkswageni hind kallimaks.