Ta põhjendas ühistranspordifirmade erastamise vajadust lääneriikide kogemusega, mis aitaks linnal vabaneda ühistranspordi ulatuslikust doteerimisest.

Järgmise aasta linnaeelarve eelnõu toetab Tallinna bussi-, trammi- ja trolliliiklust 216 miljoni krooniga. Sellele lisaks saab Tallinna Autobussikoondis uute sõidukite soetamiseks 36 miljonit ja Tallinna Trammi- ja Trollibussikoondis 14 miljonit krooni.

Linnavalitsusel tuleb tõsise vaatluse alla võtta ka ühistranspordi struktuuri otstarbekus, ütles Mõis. Tema sõnul tuleks kaaluda trolliliikluse asendamist bussidega, kuna see on praegu kaks korda kallim. Samuti pooldab Mõis elektriraudtee ja trammi ühitamise idee edasiarendamist.

Transpordiametis ette valmistatud eelnõu näeb ette hiljemalt kevadeks ühistranspordi üksikpileti hinna kahekordistumist, perioodikaartide hinnatõusu linnavalitsus ei kavanda. Seega näeb linnavalitsus tulevaste kallite üksikpiletite ostjatena eeskätt linna külalisi ja eeldab, et kõik ühistranspordi pidevkasutajad lähevad üle perioodikaartidele, sõnas Mõis.

Baltic News Service