“Praegu pildistan põhiliselt lihtsaid Eesti inimesi, otsin neid nii Tallinnast kui ka küladest. Tavaliselt pole inimestel midagi selle vastu, et just neid Eesti tutvustamiseks üles võetakse,” ütleb Haas.

Ta võitis projekti “Eesti tuntuks” korraldatud fotokonkursi, mille üheks eesmärgiks oligi leida värske silmaga Eestit nägev fotograaf. Haasi kohta ütles inglasest žüriiliige Marksteen Adamson, et ta peaks töötama National Geographicus. Eriti jäid silma tema helged ja täiesti uue lähenemisega pildid Eesti talumeestest. Kuigi nad paistsid pigem elavat Austraalias kui Eestis, on raugetel piltidel Haasi sõnul Peipsi kandi mehed.

Varem pole noor naisfotograaf veel ühtki fotokonkurssi võitnud. “Ma ei julgenud tegelikult tükk aega end ka fotograafiks pidada. Olen ju pigem iseõppija olnud,” tunnistab viis aastat pildistamisega tõsiselt tegelnud naine, kes korraldab Soomaal ka fotolaagreid. Seni on ta tööd ilmunud mitmetes Eesti ajakirjades.

Ettevõtluse Arendamise Siht-asutuse projektijuhi Evelin Int Lamboti sõnul on Eestit tutvustava reklaamikampaania alguseks planeeritud 20. mai. “Mida täpselt sel ajal välismaalastele Eestist näitama hakkame, on veel vara öelda. Kasutame nii konkursil silma paistnud fotosid kui ka spetsiaalselt reklaamide jaoks tehtuid,” ütles Lambot. Tema sõnul tutvustatakse nii loodust, kultuuri, ärimaailma, arhitektuuri kui ka tööstust. Enne, kui ajakirjanikud lauluvõistlust kajastama tulevad, saavad nad CD-ROM-il Eesti kohta korralikud fakti- ja pildimaterjalid. Ka jõuavad telekanalitesse Eestit tutvustavad lühifilmid. Ajakirjanikele pakutakse lauluvõistluse ajal ka ekskursioone ja võimalusi kohtuda huvitavate Eesti inimestega.