Majja on esialgu kavandatud kõrgtehnoloogiakeskus, mille rendipinnad oleksid välgukiirusel ümberseatavad. “Keskuse all pakutakse töötajatele lõõgastusmomenti,” rääkis projekti üks autoreid, arhitekt Vilen Künnapu.

Maja kerkib lennukoridori alla. Ärihoone katusel on tehnilised ruumid. Maja kõrguse piiras 54,7 meetrile lennuamet, sest paik asub otse lennukoridori all.

Ärihoone kõrvale on kavandatud viiekorruseline elumaja. Majade all, Tondi tänava all ja üle tee parkimismajas on kohti 200 autole. Tondi tänava asemel hakkab Tallinn praeguse kava järgi 2004. aastal rajama Lõunaväila, mis kulgeb teises tasapinnas üle Pärnu maantee.

Tallinna volikogu kinnitas Osten Tori ala detailplaneeringu möödunud nädalal. SRV Kinnisvara arendusdirektor Indrek Toome sõnul pole ehituse algusaega veel paika pandud, kuna kinnitatud planeering on alles volikogus.

“Kaks aastat on planeeringu menetlemine kestnud ja igasuguseid mõtteid on kolm-neli-viis korda läbi arutatud. Nüüd tulebki paika panna, mis täpselt tuleb,” ütles Toome bürokraatliku asjaajamise aegluse üle naerdes.

Esialgsete kalkulatsioonide järgi maksab Osten Tor lammutamine ja uue hoone ehitamine 260 miljonit krooni, mille SRV Kinnisvara kavatseb võtta pangalaenuna.

Osten Toril polnud parklat plaanis. 1990. aastate luksusliku äri- ja eluhoone Osten Tori projekt ei õnnestunud arhitekt Ain Padriku hinnangul just seetõttu, et majal puudus piisav arv parkimiskohti.

Üle kümne aastat pooleliolevana seisnud Osten Tor on olnud magus paik kõikvõimalikele sodijatele, kes on “seinamaalinguid” teinud ka ülemistele korrustele.

Kesklinna asevanema Kaia Sarneti sõnul on tore, kui aastaid linlaste silma riivanud Osten Tor viimaks linnapildist kaob. Bussikasutajad olid aastaid hädas ehituse tõttu suletud kõnniteega, eriti porine oli autode kõrval bussipeatusse silgata sügisel. Trahviähvardustega õnnestus Tallinnal majaomanikku veenda kõnniteed vabastama ja ehituse piirdeaedu korrastama.