Peahoone muutub teeninduskeskuseks. Eelkõige luuakse täiesti uus süsteem välisliine teenindavasse jaamahoonesse. “See on uskumatu, kui palju siin on tegelikult kasutamata ruumi,” ütles Kramer.

##“Selle hoone juurde on planeeritud ehitada ka kaks uut korpust, millest üks hakkab paiknema seal, kus praegu asub Toompuiestee-äärne külaliste parkla ja taksopeatus.” Parkla ja taksopeatus jäävad siiski alles ja koguni laienevad, sest ehitis tõstetakse vaiadele ja praegu lageda taeva all seisvad autod hakkavad seisma katuse all.

Krameri sõnul peab Balti jaamale iseloomuliku jaamafunktsiooni andmiseks jaam olema kõigepealt kasutajasõbralik. Kavas on lähisvälismaalt saabujatele mõeldud soodsate hindadega hotell, uued ootesaalid, piletikassad, restoranid, autorent jms.

Jaamahoonesse projekteeritakse ka Edelaraudtee büroo. “Rohkem ühtegi bürood siia ei tule, neid on ümberringi küllaga. Jaama töö korraldamise sujuvaks reguleerimiseks peaksime ise ikkagi siia jääma,” selgitas Kramer.

Krameri sõnul jäävad jaamahooned oma senisele kohale ja säilitavad väliselt ka enam-vähem praeguse väljanägemise. Vanasse ehk endisesse linnalähiste liinide vaksalisse mõni aasta tagasi tehtud kaubanduskeskus jääb samuti püsima.

Kramer kinnitas, et on ka kaubanduskeskuse omanikega rääkinud ning üldjoontes olevat neil üsna pea plaanis otsida paremaid lahendusi väljapanekute jms suhtes, aga kauplused, apteek ning nn tšeburekibaarid jäävad kõik alles ka renoveeritud ja ümberehitatud jaama.

“Need on meie klientidele, raudteel reisijatele, kelle rahakott tihtipeale ei ole väga paks,” leidis Kramer.

Ehitamiseks läheb aasta pärast. Krameri sõnul sõltub Balti jaama ümberehitamise algus suures osas ametnikest.

“Balti jaama ümberehitused ja logistika ümberkorraldamine peab olema vastuvõetav kõigile osapooltele,” rääkis Kramer. “Praegu ma takistusi ei näe, sest kompromiss muinsuskaitseameti ja kultuuriväärtuste ametiga on juba saavutatud.”

Linna muinsuskaitse nõuab, et juurdeehitustega peavad Balti jaamast säilima linnavaated, samuti vaade Toompealt Balti jaamale. Muinsuskaitse all olevad ehitised peavad säilima.

“Loodame paberimajanduse ja vajalikud load korda saada 2003. aasta kevade lõpuks-suve alguseks,” kinnitas Kramer.

Balti jaam on muutumas aga juba praegu. Jaamahoones jääb silma asotsiaalide puudumine. Jaamahoonest on kadunud ka väga iseloomulik hapukas lõhn.

“Oleme üsna mitmeid ümberkorraldusi läbi viinud – juba selle lõhna jaamahoonest välja saamine oli omaette saavutus,” kiitis Kramer. “Turvamehi on juurde palgatud, nende tööd tõhustatud. Meil on kindlad süsteemid, mismoodi me siit sellist kontingenti eemal hoiame, kes siin enne nina soojendamas käisid. Andku nad mulle andeks, oma klientidele mõeldes pean ma ütlema, et neil tuleb endale teine kogunemiskoht leida.”

Krameri sõnul teevad nad Kesklinna ja Põhja-Tallinna piirjoonel asudes koostööd nii ühe kui teise politseijaoskonnaga. Turvatakse saabuvaid ja lahkuvaid ronge ning hoolitsetakse jaama turvalisuse eest ka öisel ajal.