Üks asi on teha hoolikalt valitud staaridega lavastus Linnateatris, toeks eliitteatri imago, teine asi on saavutada samaväärselt nauditav tulemus provintsiteatris oma jõududega (tõsi, Ugala kasutab ka ühte külalisstaari, Jaan Rekkorit). Tegelikult vääriks “Onu Vanja” äärmiselt ühtlane näitlejate ansambel niisugust preemiat, mis mõned aastad tagasi annetati “Aristokraatide” trupile.

Näitlejatest nominentide hulgas on siiski üks vaieldamatu tipptöö, mille eest kõhklemata preemia üle annaks – Lembit Petersoni comeback näitlejana “Isades ja poegades”. Vaieldamatult aasta suurim üllataja. Petersoni Kirsanovi osatäitmises on kummastavalt koos sügavus ja huumor, ajalik ja igavene. See roll loob kogu lavastusele fooni, mille taustal saavad inimliku mõõtme justkui kõik näitemängu tegelased. Kummaline, aga umbes samasuguse imeviguriga saab hakkama Ester Pajusoo “Eesti matuses” Iida osatäitmisega, mis on esitatud ka naiskõrvalosa auhinnale.

Rõõmustav, et nominentide ritta on lõpuks jõudnud ka Ugala raudvara Leila Säälik, ehkki preemia väärilisi rolle on Säälikul olnud varasematelgi aastatel. Kahju, et 1999. aastal ta suurepärane osatäitmine Selma Lagerlöf Enquisti “Pildimeistrites” žüriil kahe silma vahele jäi.

Aastad pole vennad, aga nii Endlal kui ka Rakvere teatril peaks jaguma piisavalt mõtisk-lusainet, miks nende teatritest on nii vähe nominente esile tõusnud.

Ka Estoniat võiks ärevaks teha asjaolu, et muusikalavastuste auhinnale esitatud kandidaadid on peaaegu sajaprotsendiliselt valitud Vanemuise tööde hulgast. Sest kuigi jah, igal aastal on nominentide ja premeeritute valik natuke ka žürii nägu, on senine praktika siiski tõestanud, et otsustajaid (žüriisid) pole põhjust erapoolikuses kahtlustada.