Praegu peatub Edelaraudtee Tallinna-Tapa-Jõhvi-Narva liinil sõitev rong Rakveres vaid kaks korda päevas: õhtul Jõhvi poole minnes ja hommikul Tallinna poole sõites.

Ruubeli sõnul on Tallinna-Rakvere rongiliini võimalikult kiireks avamiseks vaja leida umbes 150 meetri pikkune seisutee ühe rongikoosseisu ööbimiseks Rakveres ning selle lähedal asuv ööbimisvõimalus vedurijuhtidele ja klienditeenindajatele. Lisaks on eelduseks ka see, et Rakvere linna- ja Lääne-Viru maavalitsus peaksid tegema vastavasisulise pöördumise majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile.

Ruubel usub, et sobiv teejupp siiski leitakse ning loodab selles osas mõne raudteeäärse firma abile. Siis mööduks Ruubeli kinnitusel vaid paar-kolm nädalat, et rongiliin Rakvereni pikendada. Ruubeli sõnade kohaselt nad selle eest riigilt raha juurde ei küsiks.

Viimasel ajal on palju räägitud elektriraudtee venitamisest Aegviidust Rakvereni, kuid kontaktvõrgu pikendamine läheb maksma hinnanguliselt 150 miljonit krooni. “Et meie kasutame diiselronge, siis jääb see teema meie puhul kõrvale,” tähendas Ruubel.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi teede- ja raudteeosakonna juhataja Ain Tatter ütles, et just neil päevil algasid Edelaraudteega läbirääkimised riigipoolsete veomahtude tellimiseks. Tatter möönas, et ehkki riigipoolne toetus on fikseeritud, on võimalik ka ümbermängimine, kuid kõik sõltub ikkagi ratsionaalsusest. “Igasugune mahu suurendamine tähendab lisaraha,” ütles Tatter.

“Meil pole olulist infot selle kohta, et Rakveres oleks erilist nõudlust lisaliinile,” ütles ministeeriumi ametnik Ain Tatter. Läbirääkimistega veomahtude üle loodetakse lõpule jõuda augusti lõpuks.