EL-i määruse kohaselt on õigus hüvitisele lennu hilinemise, ärajäämise või ülebroneeringu korral. Reisija järelepärimisele vastas Estonian Air, et nemad hüvitist ei maksa ning Euroopa määrusest on valesti aru saadud.

Estonian Airi pressiesindaja Epp Alatalu tõdes, et kahjuks on levinud eksiarvamus, nagu määrus võimaldaks reisijaile alati rahalist hüvitist. “1. juunil oli tegemist lennuki tehnilise rikkega, mis on eriolukord ja hüvitist ette nähtud pole. Oli võimalus pilet tagastada, ent vaid lennust loobumisel, mitte nii, et lendas hilinenud lennuga ja siis palub hüvitada piletiraha.”

Hüvitise saamine raske

•• Praktikas on hüvitise saamise õigus lennu tühistamisel vägagi piiratud, nentis Estonian Airi pressiesindaja Epp Alatalu.

•• “Hilinemisel, ka rohkem kui kaks tundi, ei nähta rahalist hüvitust üldse ette ja ka lennu tühistamisel sõltub hüvitise maksmine sellest, kas tühistamise põhjustasid erakorralised asjaolud või mitte,” ütles Alatalu. “Hüvitist tuleb maksta ülebroneeringu tõttu lennureisist mahajätmise korral (määruses artikkel 4).”

•• Määrus ütleb aga, et hüvitise saamise õigus on kõigil reisijatel, kes on õigeaegselt registreerinud lendudele, mis väljuvad Euroopa Liidu liikmesriigi lennujaamast või saabuvad sinna.

•• Hüvitisi jagatakse arvestades lennuvahemaad: lühemad otsad 250, keskmised 400 ja pikad lennud 600 eurot. TK