Saabi juhtkonna lühikesel koosolekul sel nädalal rääkisid sellest telefonitsi osa võtnud General Motorsi esindajad üksnes Saabi tootmise lõpetamisest, mitte Spykeri uuest pakkumisest, kirjutas Svenska Dagbladet.

Lõpliku otsuse tähtaeg on siiski 31. detsember, kuid Saabil märkimisväärset elulootust ei ole. Arvatavasti jääb Trollhättanis tööta 3500 Saabi tehase töötajat, kellele edaspidi on pakkuda ainult neli töökohta, vahendas Bloomberg.

45 000 elanikuga Trollhättani linna rahvast töötab umbes 30 protsenti masina- või rasketööstuses. Pärast Saabi tehase sulgemist ähvardab töökaotus piirkonnas tervelt 7000 inimest.

Hirm Venemaa autotootjate taastumise ees

General Motors lükkas tagasi tehingu, millega oleks Saksa autotootja Opel müüdud Kanadast pärit autoosade tootja Magna ja Vene panga Sberbanki konsortsiumile. Siin oli põhiline hirm selle ees, et tehing oleks pikemas perspektiivis viinud Opeli tootmise Venemaale.

Lepingutes, mida pikalt ette valmistati, oli vahepeal sees võimalus, millega oleks soomukite, kaubikute ja veoautode tootja GAZ võinud omandada Opeli käest paremate autode tootmiseks vajalikku tehnoloogiat ja teadmisi.

Samasugust hirmu Vene kapitali ees on nähtud ka viimaste Saabi müügiläbirääkimiste luhtumise taga, kuna ligi kolmandik kahjumlikust Spykerist kuulub Vene pangandusgrupile Convers Group. General Motors toodab oma Venemaa tehastes ise autosid ega ilmselt ole huvitatud konkurentsist suurel turul, mis ootab vallutamist.