Tallinna linnavalitsuse tellimusel valmis inseneribüroos Stratum uuring, mis hindas, et Kalamajas pole praegu liigse parkimiskoormusega probleemi, kuid järjest kasvav autostumine sunnib uute lahenduste peale mõtlema.

Inseneribüroo pakkus välja kaks varianti. Esimene on lihtne: tasuline parkimine kehtib kõigile, mis tähendab, et külalisparkijad maksavad linna tavatariifi alusel ja kohalikud elanikud saavad soetada 38 eurot maksva aastase parkimiskaardi. Teise variandi kohaselt maksaks parkimise eest vaid külalisparkijad, kuid kohalikud elanikud saaks linnalt tasuta parkimiskaardi.

Esimene variant on halvem, sest viiks autoomanikud kiusatusse parkida oma autod aedadesse-hoovidesse, mis on Kalamajas väärtuslikud rohealad, kus pered saavad aega veeta ja lapsed mängida. Teine variant oleks seega kohalikele parem, kuna ei viiks inimesi kiusatusse aeda parkida, kuid linnale oleks see kallis, kuna siis nõuaksid tasuta parkimise õigust ka Kesklinna ja Kadrioru tasulise parkimise alas elavad inimesed.

„Sellest, et parkimine oleks kohalikele päris tasuta, sellest ei saa rääkida, sest siis peaks olema see tasuta kogu tasulise parkimise alas. Siin on ka teine küsimus. Kõigis uutes majades on kohustuslikud parkimiskohad, mis on tasulised. Kui tänaval parkimine oleks tasuta, siis paljud ei ostaks tasulisi parkimiskohti garaažidesse,“ põhjendas Taavi Aas.

Kohalike tasuta parkimise vastu argumenteerides tõi Taavi Aas esile ka asjaolu, et see ei hoiaks hoove autovabana, kuna paljud Kalamaja elanikud ei ole rahvastikuregistris sinna registreeritud. „On ka neid, kes ei taha end Tallinnasse sisse kirjutada, on neid, keda omanik ei taha sisse kirjutada. Küsimus on siin selles, kas üürisuhted on legaalsed või mitte,“ selgitas ta.

Seega on linna seisukohalt loogilisem rakendada tasulist parkimist, kus maksavad kõik – nii kohalikud kui külalisparkijad. „Põhimõtteliselt on see variant sobivam jah. Aga veel ei ole midagi otsustatud, leppisime kokku (Kalamaja seltsidega –toim), et kohtume uuesti ja räägime ka teistest variantidest. Täna tõepoolest on küsimus mõnedes tänavates, mis jäävad tasulise ala piirile, kuid tulevikus see probleem laieneb,“ ütles abilinnapea. „Varem või hiljem peab aga selle lahenduse (tasulise parkimise – toim.) leidma,“ lisas ta.

Aas rõhutas, et Kalamaja tasulise parkimise ala ei ole linnale raha korjamise koht. „Selle korraldamine on kulukam, kui parkimistasuga teenitav summa,“ kinnitas ta.

Stratumi parkimisuuringut saab lugeda siit: http://telliskivi.cttest.zone.ee/cmtls/1/2/article/152