AS-il Baltcom oli 1. augusti seisuga umbes 7000 peilerside klienti ning eelmise aasta samal ajal umbes 10.000.

AS-i Eesti Kaugotsing juhatuse esimees Andres Puskar ütles BNS-ile, et piiparside turg on pidevalt vähenemas.

Peamise põhjusena mainis Puskar mobiilside kiiret arengut ning mobiilsideoperaatorite jõuliseid sooduskampaaniaid.

Ka AS-i Baltcom turundusjuht Karin Kiviste tõdes, et peilersideturg on hääbumas. Kiviste sõnul algas klientide arvu vähenemine juba 1996. aastal ning kõige suurem langus toimus 1997. aastal. Sel ajal alustasid kolm mobiilsideoperaatorit Eesti turu kiire vallutamisega.

Kiviste märkis, et oma mõju on avaldanud ka telekommunikatsiooniseadus. Litsentsitasud on liiga kõrged, ent klientide arv on piiratud, selgitas ta.

Puskar ütles, et viimase aasta on Eesti Kaugotsing rohkem keskendunud turvasideteenuse osustamisele ja arengule, et äri piiparside vähenemise tõttu päris kokku ei kuivaks.

Eesti Kaugotsingu turvasideteenust kasutab hetkel 2500 klienti.

Lõppjärgus on Eesti Kaugotsingu ühinemine Skorpion Julgestusteenistuse AS-iga, mille tulemusel on Eesti Kaugotsing viimase tütarfirma.

Baltcom on suunanud põhirõhu käsitlusteenusele. Karin Kiviste sõnul on käsitlusteenus firma sissetulekutest saavutamas juba suuremat osa.

Mõlemad operaatorid ei soovinud majandustulemusi avaldada.

Eesti kolmel mobiilsideoperaatoril on kokku ligikaudu 450.000 klienti.