26.03.2012, 02:00
Lapsehäälse Iirise soolo läks korda
Eesti muusika päevadel sai aimu süvamuusika kergusest ja raskusest, spektri ühes otsas oli Rannap, teises Nørgård.
22. märtsil esines festivali väliskülalisena Kaisa Roose juhatusel üks Taani esimesi kammeransambleid Esbjerg Ensemble, esitusele tuli neli teost Taani heliloojalt Per Nørgårdilt ja noore Eesti komponisti Liis Viira kaks teost esiettekannetena. Enamik taanlase teoste materjalist („Eelmäng murdumisele”, „Pada meeleolus”, „Pööriste maailm” ja „Läbi okaste”) oli küllalt unelev, pehmekõlaline ja meloodiline, kuid see oli dissoneeriv meloodiakäsitlus koos mitte kuigi esiletükkivate vormiprintsiipidega. Kuigi helikeel oli kujunditerikas, tekkis kohati ka laialivalguva raskepärasuse aimus.