Tänavavalgustust ei kustutata ju kuskil täiesti ära. Üle ühe põlevad lambid annavad piisavalt valgust, et keegi ei tohiks varvast vastu kivi ära lüüa. Turvatunnet ja liiklusohutust parandavad ikkagi peamiselt politseipatrullid, mitte valguse suhteline intensiivsus. Endise politseinikuna riivas mind näiteks väga, et kui mõned kuud tagasi teatati, et politseipatrullidele ei jätku enam bensiiniraha, möödus see teade suurema kärata.

Tallinn viis oma tänavavalgustusnormid Euroopa Liidu direktiividega kooskõlla eelmise kümnendi keskel. Siis oli majandus tõusuteel ja elekter oluliselt odavam. Tänavavalgustuse olukord kujunes siis vastavalt ideaalpildile. Samas jõudis riik hiljuti suurte ristmike osas seisukohale, et ehk peaks ideaali asemel rajama lihtsalt piisavaid lahendusi, aga rohkem. Võib-olla peaks ka valgustusnormid uuesti üle vaatama.

Tallinn on vahetanud elavhõbedalambid välja kokkuhoidlikemate vastu. LED-lambid ei annaks asjatundjate sõnul suurt kokkuhoiuefekti lisaks. Need teemad vajavad käsitlemist koos spetsialistidega.

Ükski omavalitsus ei vähenda tänavavalgustust, et oma elanikega kiusu ajada. See on ikka hinnatõusu tagajärg. Viimase kolme aastaga on elektri hind tõusnud pea 40% ning lõppu pole näha. 1,3 miljonit kokkuhoitud eurot on viiendik Tallinna tänavavalgustuse aastaeelarvest. Loeme linnas praegu igat senti ning proovime panna seda kõige paremini tallinlaste huve teenima. Tänavavalgustuse vähendamist kasutavad kulude kokkuhoiuks praegu mõnikümmend Eesti linna.