Terve maikuu jooksul jälgisid tallinlased oma jalgrattaga tehtavaid igapäevasõite ning kaardistasid need Endomondo rakendusega. „Tulemused näitavad, et linn peaks tegelema kesklinna võimalustega. See on kaardil kõige punasem osa,” ütles üks sõidu korraldajatest, Tallinna tehnikaülikooli logistikainstituudi doktorant Marek Rannala.

Sama nentis ka kommunaalameti juhataja asetäitja Tarmo Sulg. Praegu on linn kümmekond aastat arendanud jalgrattateede võrku, mis ühendaks linnaosasid ja ka linna teiste valdadega, kesklinnas on see võrgustik aga ühendamata, möönis Sulg. „Samas näitab kaart, et rattatee puudumine pole sõitmise takistuseks,” ütles Sulg.

Üks enim sõidetud teelõike ongi sõidutee, mis kulgeb mööda Pärnu maanteed ja Mere puiesteed otse kesklinnast läbi.

Rattateed ühendamata

Kuigi Pärnu maanteele on kesklinna suunas sõites eraldatud rattateed, lõppeb see Liivalaia tänavaga ristudes. Sõitjad on sunnitud edasi sõitma kas rahvarohketel kõnniteedel või tiheda liiklusega sõiduteel. Kommunaalameti juhataja asetäitja hinnangul on just see teelõik, kuhu võiks tulevikus tulla rattatee. Kindlaid plaane linnal veel aga pole.