Me ei taha öelda, et Parts peaks Estonian Airi tulevikuväljavaadetest rääkides hämama või valetama. Meedia, sealhulgas Eesti Päevaleht on ammu enne Partsi rääkinud Estonian Airi võimalikust pankrotist. Estonian Airiga seotud ametiisikutest sõnastas lennufirma valikud paari nädala eest ilma ilustamata ettevõtte nõukogu esimees Erkki Raasuke.

Partsile ja peaminister Andrus Ansipile heidame me ette seda, et Estonian Airi olukord on olnud ammu kriitiline, aga valitsus ei ole tegelenud tagala kindlustamisega ega selgeks teinud Euroopa Komisjonist riigiabi erandi saamise võimalusi. „Tuleme selle teema juurde tagasi tõenäoliselt kolme nädala pärast. [---] Lõplikud otsused on tõenäoliselt järgmise aasta esimese kvartali jooksul,” on Partsi eilsete sõnade järgi praegune ajagraafik. Seega: veel vähemalt kaks–neli kuud määramatust ja Estonian Airi raskuste süvenemist.

Kõigest kaks nädalat tagasi ütles peaminister kindlalt, et „ega valitsus seda Estonian Airi pankrotti küll ei lase”. Eile oli tal oma lubadus meeles, aga ta pidas vajalikuks seda korrigeerida, sest „Estonian Airi saatus ei sõltu mitte ainult valitsuse tahtest, vaid võib sõltuda ka sellest, kas Euroopa Komisjon annab valitsusele loa anda Estonian Airile riigiabi või mitte. Mis reaalsuses Ansip ja Parts elavad või miks nende nõunikud oma tööd ei tee? Vahepealse kahe nädala jooksul ei ole Estonian Airi väljavaadetes pöördelist muutust toimunud. Vajadus valmistada ette varuvariandid juhuks, kui lennufirma ei tule suurest kahjumist välja, on ilmne olnud juba vähemalt aasta aega.