Seda, et Flybega on sellel teemal räägitud, kinnitas ka majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi nõunik Rasmus Ruuda. Ta nentis, et kõnelusi on tõepoolest peetud, ent midagi rohkemat ta ei täpsustanud. Koostöö Flybega tähendaks esialgu Estonian Airi pankroti välja kuulutamist ning seejärel uue ühisfirma loomist.

Parts ja Raasuke poolt

Eesti Päevalehe andmetel toetavad edasist koostööd Flybega eelkõige majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts ja Estonian Airi nõukogu esimees Erkki Raasuke. Raasuke seda eile ei kommenteerinud, põhjendades, et selleks pole praegu veel õige aeg.

Ruuda rõhutas aga, et kuigi erinevaid võimalusi on kõne all olnud mitu, on eesmärk leida võimalus firmale restruktureerimise kaudu taas jalad alla saada. Sellega praegu tegeletakse ning pankrotiohus ettevõtte restruktureerimiskava on Estonian Airi juhtkond ja nõukogu valitsusele esitanud juba 31. jaanuaril. Esitatud plaani järgi hakkaks Estonian Air teenindama kümmet tugeva nõudlusega sihtkohta ja rendiks üleliigsed lennukid välja.

Homme arutatakse Estonian Airi teemat valitsuskabinetis, kus on kohal ka peaminister Andrus Ansip. Seda, kas sealt on oodata lõplikku lahendust ja millise võimaluse kasuks otsustatakse, Rasmus Ruuda öelda ei osanud, ent kinnitas, et kiirem lahendus on nii ettevõtte kui ka lendajate huvides. Kui kava on elujõuline, tuleb see esitada Euroopa Komisjonile, millelt peab riigiabi andmiseks saama loa. Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts on öelnud, et sealt vastuse saamine võib võtta aega kuni kaks ja pool aastat.