„Kui keegi küsib, et kas see on Žigulist Mercedesesse istumine, siis ei ole. See on veel kõrgem [tase],” lausub elavalt Elektriraudtee rongijuht Tarmo Pill. Ta räägib oma uuest „töövahendist”, mis alates juunist hakkab reisijaid Tallinna ja Keila vahet vedama. Praegu testitakse rongi.

Stadler FLIRT numbriga 1402 on esimesi uusi elektrironge, mis Eesti relssidel liugleb. Õigupoolest mõjub Keila jaamahoone ees seisev oranži-mustakirju valgete triipudega rong raudtäkuna. Kui vana raudruuna tippkiirus oli 130 km/h ja selle sõidustiili võib kirjeldada rappuva logisemisena, siis uus täkk liigub sujuvalt relsside sahisedes kuni 160 km/h.

Uues rongis tuleb juhil ainult piirkiirus paika panna ning juhtkangiga peatumiseks või gaasi andmiseks mõned liigutused teha. Vahepeal peab vajutama kontrollnuppu, et rongijuhi valvsusest märku anda. Kõige muu eest muretseb pardakompuuter.

Reisija jaoks on uued rongid samuti mugavamad ning, mis veelgi tähtsam, turvalisemad. Seda juba sisenemishetkest alates. Uksed on varustatud surveanduritega ning avanevad taas automaatselt, kui kellegi käsi peaks vahele jääma. Niisama rongiuksed enam ei avane, selleks tuleb vajutada spetsiaalset nuppu. „Meie kliimas on ilusat aega võib-olla neli kuud ning ülejäänud ajal oleks uste niisama avamine energia raiskamine,” põhjendab Elektriraudtee turundusjuht Norbert Kaareste. Igas vagunis on ka mitu turvakaamerat ja kui reisija märkab ohtlikku olukorda, saab ta SOS-nupuga juhile sellest teada anda.