Eesti kõige suurema ohualaga piirkond — Maardu linna külje all asuv Muuga sadam — saab igaks juhuks veel ühe kõikehõlmava riskianalüüsi, et veel kord ja veel põhjalikumalt pöörata tähelepanu eri ohutusmeetmetele.

Muuga sadama territooriumil tegutseb kokku kuus suurõnnetuse ohuga ettevõtet, nende hulgas tuhandete tonnide kaupa ammooniumnitraati ladustav AS DBT. Just DBT ladustatav väetis on kõige suuremaks mureks kohalikele elanikele, kellest mitmed on pööranud ajakirjanduse tähelepanu ka sellele, et eelmisel nädalal USA-s Texase osariigis toimunud väetisetehase plahvatuses lendas väidetavalt õhku just ammooniumnitraat.

Kilomeetrites ohuraadius

„Üldise sadamaala riskianalüüsi tingis puhtalt eluline vajadus,” selgitas Tallinna Sadama ohutuse osakonna juhataja Siiri Lõhmus. „Kunagi varem pole niimoodi seda analüüsitud, koosmõjust ülevaadet ei ole.” Lõhmus nentis, et ka kohalikud elanikud aktiveerusid paar aastat tagasi, kui märkasid, et sadam pidevalt laieneb, aga informatsiooni on vähe.

Sadu tuhandeid tonne väetist mahutavad kuplid on sadamas kõige suurema ohualaga — viiekilomeetrise raadiusega. Sellesse raadiusesse jääb osa Maardu linnast, osa Viimsi vallast ja ka näiteks Vana-Narva maantee.