Ärid püüavad alateadvust uute nippidega ostma meelitada
Kui muusikaga on Eesti kauplused turgutanud külastajate ostuhimu kümmekond aastat ja valgustusnipid on veelgi pikema ajalooga, siis nüüd lisandub ka lõhnastamine. AS-i Tallinna Kaubamaja turundusdirektor Anne-Liis Ostov ütles, et seni on lõhnaturundust kasutatud mõnel üksikul korral. Näiteks paar aastat tagasi oli sügismoe kampaania ajal värvitooniks pruun, mida seostati lõhna kaudu šokolaadiga. Kunstliku šokolaadilõhna eesmärk oli luua kliendile mõnus meeleolu, selgitas ta.
Ostov rõhutas, et Kaubamaja ei kasuta iga päev lõhnaturundust „Seal on oma head ja vead, lõhnaga võib inimese kergesti ka eemale peletada. Näiteks ilumaailmas on parfüümipilv pidevalt üleval ja paljud inimesed käivad sealt kiiresti läbi. Arvan, et naturaalne lõhn toimib paremini," märkis ta. Sel viisil ahvatlevad näiteks saialetid Kaubamaja toidumaailmas. Sooja saiaga meelitavad kliente pea kõik Eesti suuremad poed.