ERR-i nõukogu esimees Agu Uudelepp kinnitas, et ERR-i juhatus on teinud sellise ettepaneku lähtudes rahvusringhäälingu seadusest, mille kohaselt võib erandkorras lubada reklaami või sponsoriteavet edastada, juhul kui see kaasneb suurt huvi pakkuva kultuuri- või spordisündmuse ülekandeõigusega.

„Juhatus teeb oma ettepanekud lähtuvalt seadusest, nõukogu töökorrast ja alaliitude taotlustest,” ütles Uudelepp.

Uudelepa sõnul on praegu jutuks kolm ülekannet, mille juurde võiks sponsoriteavet ehk sisuliselt reklaami lubada. Need on tänavu juunis toimuvad Euroopa võistkondlikud meistrivõistlused kergejõustikus, juulis ja augustis toimuvad Eesti meeste korvpallikoondise rahvusvahelised sõprusmängud ja novembris toimuv vehklemise MK-etappTallinna mõõk”.

190 sekundit reklaami

ERR-i nõukogu esimees lisas, et nõukogu seisukohast ja mahtudest saab konkreetsemalt rääkida siis, kui ettepanek on koosolekul läbi hääletatud.

ERR-i meediasuhete juht Anneli Tõevere-Kaur ütles, et nimetatud ülekannete juures soovivad sponsorite teavet edastada vastavad alaliidud. „Ühe ülekande kohta tuleks keskmiselt 190 sekundit sponsoriteavet,” täpsustas ta.

Rahvusringhäälingu nõukogu reformierakondlasest liikme Igor Gräzini sõnul ERR reklaami ei edasta, kuid seaduse järgi on siiski „kahjuks teinud mõnikord erandeid”. „Loodame, et see lünk likvideeritakse. Reklaamsed spordiüritused peavad minema erakanalitesse,” arvas ta.

Koosolekul arutatakse ka sisetüli. Juhatuse esimees Margus Allikmaa on pakkunud kompromissi, et Marko Kaljuveer võiks jätkata sporditoimetuse juhtimist piiratud volitustega. Kaljuveeri teatel on see vastuvõetamatu. Niisiis on olukorra lahendus ringhäälingunõukogu otsustada.