Me näeme, et siin on probleem. Selge, et seda ei tohiks olla. Eesmärk peaks olema, et tulevikus midagi niisugust ei korduks.

Üks variant on seadus, teine aga head tavad ja kombed, mida järgitakse alati. Kui korduvalt on olnud probleeme, siis sa pead kohe sekkuma. Ma kardan, et ammendavat loetelu ei olegi võimalik seadusse panna. Kõiki olukordi, mida elus võib ette tulla, ei ole võimalik ette näha. Aga sellega olen nõus, et oleks vaja juhendmaterjale, et praktika oleks ühtlasem.

Kohustused on kohalikul omavalitsusel nii või naa. Tema peab oma territooriumil lastekaitsetöö korraldama ja tema vastutab.

Ilja loo puhul tuli artiklist esile ka info liikumise probleem. Arsti juurest ei jõudnud info lastekaitsetöötajani. Laps vajas tegelikult pidevat jälgimist ja teda ei viidud arsti juurde. Kohustus infot edastada on ka praegu, aga me oleme teinud ettepaneku, et kõik koolieelses eas lapsed võiksid käia kohustuslikus arstikontrollis. Kui laps sinna ei tule, siis annab arst sellest lastekaitsele teada. Praegu on need vabatahtlikud. (Seda ettepanekut ei ole valitsus ellu viinud – K. I.)

Teine probleem taandub Ilja loo puhul otsusele, mis hetkel sekkuda. Kui vaadata konkreetse ametniku vastutust – iseenesest on ka ametniku vastutuse kohta ette nähtud selged normid. On võimalik algatada kohaliku omavalitsuse distsiplinaarmenetlus tema töö üle. Omavalitsusel on moraalne süü nagunii.

Pikemalt loe Kadri Ibruse usutlust õiguskantsleriga homsest Eesti Päevalehest.