17.02.2015, 03:30
Filmikriitik: Elmo Nüganeni „1944” voorus on suurepärane näitlejateansambel
Eesti filmitegijad võiksid sõjateemasid välja sõeluda ka lähiminevikust, mitte ainult Teisest maailmasõjast.
FOTO:
On teemasid, mille käsitlemine ühel või teisel moel on tihtilugu võrdne endale jalga tulistamisega. Pole vahet, kas sa vormid ise neist mingi teose või arvustad kellegi teise tööd. Elmo Nüganeni „1944” on just üks sääraseid näiteid. Kui leiad, et oli hea film, süüdistab progressiivne noorsugu sind konjunktuurluses. Kirjutad kriitiliselt, heidavad teised ette vähest patriootlikkust. Aines pühitseb lõpptulemuse, pole vahet, kas tegu on filmi või raamatu või kunstinäitusega. Teos ja selle mõte kaovad kõrvalise vahu sisse ära.