01.07.2015, 00:10
Uue ja vana kokkupõrge taksoturul: Uber ajas prantslased tigedaks
Prantsusmaa seadus ei luba enam auto asukoha näitamiseks GPS-i kasutada, kuid Uberit ei pruugigi pidada taksoettevõtteks. Üks firma suundadest on autojuhist üldse loobuda.
FOTO:
Prantsuse taksoturg on pikalt olnud omapärases kahvlis – nõudlus taksode järele on pidevalt suurenenud, aga Pariisis taksode hulk (17 702) pole okupatsioonieelse ajaga võrreldes eriti suurem. Siiski on katsed taksolitsentside hulka suurendada tekitanud taksotööstuses protesti.
2009. lubas valitsus nõudluse leevendamiseks tänavatele uut tüüpi sõidukid Véhicules de Tourisme Avec Chauffeur (VTC) ehk sohvriga mustad autod. Plafoonita autosid ei saanud tänavalt võtta, mistõttu ei kujutanud nad taksojuhtidele erilist ohtu. Kõik muutus, kui linna tuli Silicon Valley start-up Uber, mis pakub igaühele võimaluse äpi kaudu auto tellida või oma autoga kliente sõidutada.