Jutt riigikogu koha maksumusest ajab riigikogu liikmed vihaseks – rolli mängivat veel palju muid tegureid – ja paneb politoloogid kukalt kratsima, sest otseseid kampaaniakulusid määrata on keeruline. Hoolimata sellest, et pärast valimisi peavad erakonnad aru andma.

Siiski on üks Eesti poliitika­teadlane seda uurinud. Suur­britannia Swansea ülikooli õppejõud Siim Trumm küsis kandidaatidelt otse, kui palju nad eelmistel riigikogu valimistel oma valimiskampaaniale kulutasid, ja analüüsis vastuste põhjal, missugused faktorid mängisid valimistel enim rolli. Kas see oli rahakott, oma isiku rõhutamine või hoopiski kohalik tuntus? Rahana läksid arvesse nii erakonna vahendid, annetused kui ka isiklik raha ning kõlblikke vastuseid andis kokku 143 kandidaati. Riigikokku kandideerijate üldarvu arvestades on see piisav hulk.