Kristen Michal ja Juhan Kangilaski: teeme kaksikpealinna, sest see loob uut kasvu
Oleme Tallinnaga ära harjunud, oleme harjunud linnajuhtimise tööriistakastis kätt sirutama eelmise sajandi lahenduste järgi. Aeg on seda muuta. Tallinn on ajalugu hindav tulevikulinn. Meil on võimalus kasutada uusi lahendusi – merealust raudteetunnelit või Hyperloopi, isesõitvaid elektribusse ja interaktiivset andmepõhist linnajuhtimist.
Napoleon III ja parun Haussmann ehitasid 19. sajandi keskel ülerahvastatud ja haigustest räsitud Pariisi tihedate kvartalite asemele avarad bulvarid, väärikad majad ja korraliku veevärgi. Suurest ideest sündis maailmalinn Pariis.
Rajame Tallinna–Helsingi püsiühenduse. Raudtee või Hyperloop. Pool tundi või kuus minutit. Sellega loome Põhjalas ainulaadse tõmbekeskuse, kaksikpealinna – Talsingi või Hellinna. Praegu on Tallinnast kahetunnise teekonna kaugusel alla miljoni inimese. Püsiühendusega 4,7 miljonit. Eesti ja Soome vennasrahvaste kultuuriline lähedus ja ühine ajalugu annab meile eelise, mida teistel ei ole. Kujutage ette, istute rongi ja 30 minutiga olete Helsingis ülikoolis või lennuväljal…Või vastupidi, õhtul Tallinnas Kalamajas kultuuri nautimas?
Eesti ja Soome asuvad Euroopa ja Aasia sõlmpunktis – see sõnum on Soome visionäärilt ja investorilt Peter Vesterbackalt, keda tuntakse mängu Angry Birds loojana. Tema sõnul pole tunnelile rahastuse leidmine ja selle ehitamine midagi ületamatut. Koos Rail Balticuga rajab tunnel Soome põhjatipu ja Barentsi mere kaudu uue atraktiivse kaubakoridori Euroopa südamesse.