Napoleon III ja parun Haussmann ehitasid 19. sajandi keskel ülerahvastatud ja haigustest räsitud Pariisi tihedate kvartalite asemele avarad bulvarid, väärikad majad ja korraliku veevärgi. Suurest ideest sündis maailmalinn Pariis.

Rajame Tallinna–Helsingi püsiühenduse. Raudtee või Hyperloop. Pool tundi või kuus minutit. Sellega loome Põhjalas ainulaadse tõmbekeskuse, kaksikpealinna – Talsingi või Hellinna. Praegu on Tallinnast kahetunnise teekonna kaugusel alla miljoni inimese. Püsiühendusega 4,7 miljonit. Eesti ja Soome vennasrahvaste kultuuriline lähedus ja ühine ajalugu annab meile eelise, mida teistel ei ole. Kujutage ette, istute rongi ja 30 minutiga olete Helsingis ülikoolis või lennuväljal…Või vastupidi, õhtul Tallinnas Kalamajas kultuuri nautimas?

Eesti ja Soome asuvad Euroopa ja Aasia sõlmpunktis – see sõnum on Soome visionäärilt ja investorilt Peter Vesterbackalt, keda tuntakse mängu Angry Birds loojana. Tema sõnul pole tunnelile rahastuse leidmine ja selle ehitamine midagi ületamatut. Koos Rail Balticuga rajab tunnel Soome põhjatipu ja Barentsi mere kaudu uue atraktiivse kaubakoridori Euroopa südamesse.

Tallinn suurendab praegu oma tulu muu Eesti arvelt. Tasutud transport loob konkurentsieelise väikevaldade ees. Kui 0,44 miljonist inimesest saab 0,5 miljonit, siis Eestile tervikuna see uut juurdekasvu ei loo, jagab vaid olemasolevat ringi. Kaksikpealinn loob aga uut kasvu. Mõlemal pool lahte. Ettevõtjad saavad juurdepääsu suurele turule ja Soome kapitalile, mis igas kriisis vähendab majanduse haavatavust. Majanduskasv loob pinna Tallinna arengule. Tunneli prognoositav majanduskasv on 0,5–3% ulatuses riikide SKP-st.