Eesti Laulu formaadile tuleb otsa vaadata ja seda muuta
Maksimumpunktid andsin kümnele laulule ja neist suurem osa jõudis ka poolfinaali. Seega ei saa öelda, et lugude kvaliteet oleks toodud ohvriks žanrilisele mitmekesisusele.
Eesti Laulu formaadi puhul tekib aga küsimus, kas me otsime kindla peale minekut või tahame üllatada. Portugali võit kinnitas, et Eurovisioni publikut ei maksa alahinnata ja kindla valemi järgi tehtud lood ei pruugi toimida. Aeg on näidanud sedagi, et Eurovisioni fännid valivad enne mingi loo, millele hakkavad kaasa elama (praegusel juhul näiteks Eestist Elina Nechayeva), ent siis tuleb ikka kuskilt radari alt keegi, kes paneb võistluse kinni.
Teine formaadiga seotud küsimus on selles, mis peaks olema Eesti Laulu eesmärk. Minu jaoks ei ole see kunagi olnud uue muusika avastamise koht, pigem vaatan seda just Eurovisionit silmas pidades. Praeguseks tundub olevat kujunenud nii, et algul lähtub žürii hindeid andes eelkõige sellest, et tegemist on uue muusikaga, alles finaalis hakkame Eurovisionile mõtlema. Mul on küll äärmiselt kahju, et Mart Normet lahkub, aga formaadile tuleks tõesti otsa vaadata ja seda kuidagi muuta.