Telefonipaketid on viimase aastakümne jooksul teinud läbi kardinaalse muutuse. Ajad, mil pidi näpuga järge ajama, kui palju üks kõne või sõnum maksab, on möödunud. Enam ei pea hinge kinni hoidma, kui oled kogemata telefonis internetti kasutanud. Ja Euroopa Liidus saab nüüd samuti odavalt helistada.

Mobiilse interneti ajastu tähendab, et tarbija jaoks on aina tähtsam, kui palju saab ta telefonis andmesidet kasutada ning kui palju ta selle eest maksma peab. Seda mitte ainult Eestis, vaid ka välismaal. Elisa statistika järgi on eestlaste mobiilse interneti tarbimine EL-is viimase kahe aasta jooksul suurenenud 339%. Elisa telekomiteenuste valdkonna juhi Mailiis Ploomanni sõnutsi on viimaste aastate suundumus, et klient eeldab juba mingit andmeside mahtu, mida saaks tarbida ka reisil olles. „Kõneminuteid veel viis aastat tagasi loeti, aga praegu on eeldus, et neid oleks kodumaiselt piiramatult ning ideaalis ka piisav maht EL-is reisimiseks,” ütles ta.

Tarbijate aina suuremad vajadused tähendavad seda, et ka sideoperaatorid peavad ajaga kaasas käima. Nutipakette värskendatakse igal aastal, pakettides suureneb andmeside maht ja teenuseid tuleb juurde. „Viimased aastad on näidanud, et kliendid tarbivad järjest enam mobiilset internetti ning sellega koos vahetab osa inimesi oma varasema paketi suurema mahuga paketi vastu,” sõnas Telia Eesti internetilahenduste ja kõneside grupi teenuste juht Allan Dobrõš.