Usutunnistuselt nimetab ta end juba pikki aastaid budistiks. “Ma olen käinud ka paljudes budistlikes kloostrites. Aga minu suund ei ole mitte Jaapani budism, zen- ega mingi muu, vaid Tiibeti budism. Ka minu palverännakud on seotud pigem Tiibeti ja ümber Kailashi mäe käimisega,” selgitab Vähi. Eelmise aasta juulist oktoobrini viibis ta aga Siberi ja Mongoolia kloostrites.

Kevadel oli teil Siberi reisist inspireeritud teose esiettekanne. Mis on see, mis rännakust muusikasse jõudis?

Reisilt kogusin materjali loo “Siberian Trinity Mantra” jaoks. Muide, inglise keeles ei ole teose pealkiri mitte sellepärast, et see niimoodi kuidagi peenemini kõlaks, vaid sellepärast, et sõna “trinity” tõlgitakse eesti keelde tavaliselt “kolmainuna”. See viitab otseselt kristlikule kultuuriruumile, aga etümoloogiliselt tähistab see sõna kolmsust. Kolm seostub selle teosega mitmeti. Esiteks olen ma kokku pannud materjali kolmest erinevast religioonist. Kõige rohkem budismist, aga selles kõlavad ka vene õigeusu kiriku kellad, mida kohapeal salvestasin ja šamaanide parmupillimäng, lisaks ürgsed Siberi loodushääled. 

Teil oli reisil võimalus vestelda Siberi Jeesuse, Vissarioniga, keda ümbritseval kogukonnal näib olevat üksjagu sekti tunnuseid. Kuidas selline kohtumine teoks sai?

Nii mõnedki peavad teda šarlataniks. Ma julgeksin öelda, et vissarioonluse näol on tegemist peaaegu et omaette religiooniga, mis põhineb peamiselt küll kristlusel, aga sellega on ühendatud elemente šamanismist ja budismist, võib-olla isegi islamist ja hinduismist. Erinevalt kristlastest usuvad nad näiteks ümbersündidesse. Väidetavalt sai Vissarion kuskil 90ndate alguses ilmutuse, et on ümbersündinud Jeesus. Varem töötas ta mõne aja liiklusmiilitsana, aga teenis leiba ka kunstnikuna. Ta hakkas jutlustama ja peagi kogunes tema ümber seltskond, kellega viimaks koliti linnast ära taigasse. See on koht, kuhu sõidab linnast džiibiga pool päeva ja mille puhul teed alati läbitavad ei olegi. Selle keskuses, Päikeselinnas, elab umbes tuhat Vissarionile kõige lähemat inimest. Lähedalasuvates külades on nii vissarioonlasi kui õigeusklikke. Lisaks on tal väljaspool Siberit umbes 5000 järgijat, neist mõned ka Eestis.