Eesti mereakadeemia professor Mihkel Kõrgesaar viitas, et kõige olulisemad nõuded, mis pärast Estonia katastroofi laevadele kehtestati, puudutasid laevade püstuvust. Hakati nõudma, et laevad ei läheks enam nii kergesti ümber. „Esiplaanile kerkisid just täpsemad nõuded vigastatud laeva püstuvuse hindamiseks. Vigastatud laevadele keskenduti sellepärast, et tekile jõudnud vesi muudab oluliselt laeva raskuskeskme asukohta ja seeläbi ka püstuvust ehk stabiilsust. Seega, uute nõuete valguses muutusid reeglid, kuidas laev on jagatud sektsioonideks ehk erinevateks veekindlateks osadeks,” sõnas Kõrgesaar.

Veeteede amet viitas, et pärast Estonia hukku võeti kasutuselt ka kõik reisiparvlaevad, mis kandsid üle 400 reisija, kuid olid projekteeritud nii, et säilitasid ujuvuse kuni ühe sektsiooni täitumisel veega