Lux Express ja hotellid pole terviseameti juhiseid näinud
Kolmpäeval saatis Lux Express kommunikatsioonijuht Sander Sõõrumaa sõnul terviseametile konsultatsioonipalve. Bussifirma tahtis teada, milliseid meetmeid peab töötajate ja sõitjate ohutuks reisiks kasutusele võtma. Sõõrumaa sõnul pole ettevõte varem terviseametilt juhiseid saanud.
Terviseameti kommunikatsioonijuht Simmo Saar ütles, et nii nagu kõikidele sadamatele, bussi- ja lennujaamale, hotellidele ning paljudele teistele, on nad ka Lux Expressile juba varem kõiksugu juhendid saatnud. Samas ütles Saar, et ei saa asutustele saadetud infot jagada, kuna sel on peal märge: asutusesiseseks kasutamiseks.
Mida peaks tegema asutus, kelle poole pöördub viirusekahtlusega klient või kes ta ise avastab? Terviseameti kodulehelt on võimalik leida juhend, kuidas õigesti käsi pesta. On juhend eraisikutele, ent mitte asutustele.
Tallink suhtleb kahe riigiga
Miljoneid reisijaid vedava Tallinki kommunikatsioonijuht Katri Link kommenteeris, et firmal on tihe kontakt nii Eesti kui ka Soome terviseametiga. „Oleme saanud mõlema riigi ametilt juhiseid, mida oleme jaganud kõigi oma meeskondadega. Meil on Eesti terviseametis näiteks ka oma kontaktisik, kelle poole võime alati pöörduda ja küsimusi ja nõu küsida.”
Link lisas, et huvi Tallinki võime vastu viirusetõrjega tegeleda on üles näidanud ka teised Eesti ametiasutused ja ministeeriumid. „Oleme neile selgitanud oma epideemiatõrjeplaanide olemasolu ning tänaseks juba rakendatud tegevusi ja igakülgset valmisolekut vajaduse korral viiruse tõrjumisega tegelemiseks,” ütles ta. Samuti on Tallink saanud konkreetse laeval viiruse tõrjumise juhendi Norrast oma kindlustusettevõttelt, mille nad on laevade meeskondadele.
Terviseameti kodulehelt on võimalik leida juhend, kuidas õigesti käsi pesta. On juhend eraisikutele, ent mitte asutustele.
„Kõiki pindu puhastatakse ja desinfitseeritakse rohkem kui tavaliselt, mida teeme gripihooajal tegelikult nagunii rohkem,” selgitas Link. Meeskondadele on tema sõnul saadetud juhend tihedamaks kätepesuks ning desinfitseerimisvahendiga dosaatoreid on nii meeskonna- kui ka reisijatealadel tavapärasest rohkem.
Viirusesümptomitega inimesi jälgitakse laeva pardal rohkem, kuid Lingi sõnul on raske hinnata, kas kellelgi on lihtsalt nohu või koroonaviirus. Kui peaks tekkima kahtlus, pole kogu laeva karantiini panemine Tallinki hinnangul õige käitumine. „Pigem isoleeriksime viirusekahtlusega isiku laeval esimesel võimalusel teistest ja tegutseksime koostöös ametkondadega, nii et ülejäänud reisijad ei jääks laevale karantiini,” ütles Link.
Sadam on viiruseks valmis
Tallinna Sadama ohutusosakonna juhataja Siiri Lõhmus ütles, et nemad on viirusepuhanguks valmis. Töötajatele on epideemiatõrje eeskirjas antud selged käitumisjuhised. Kõik võimaliku nakatunuga kokkupuutuvad sadama töötajad on varustatud kaitseriietuse ja isikukaitsevahenditega. Neid hakatakse kasutama olukorras, kus terviseamet annab ohuhinnangu ja juhised. „Oleme terviseametiga pidevas infovahetuses ja valmis käivitama kõik vajalikud meetmed,” sõnas Lõhmus. Tema sõnul on oluline saada võimaliku ohu kohta kiiret ja adekvaatset infot.
Tallinnas asuvad Radisson Blu Sky Hoteli ja Sokos Hotel Viru pole terviseametilt eraldi juhendit viiruseks valmisoleku kohta saanud. Radissoni hotellijuht Vitali Makejev ütles, et said koroonaviiruse kohta infot Eesti hotellide ja restoranide liidult (EHRL). Sama kinnitas Viru hotelli majutusjuht Kadi Saluoks. „Terviseamet ei ole meile juhiseid veel jaganud, kuid oleme ise uurinud ja meie katusorganisatsioon EHRL saatis täna (eile – toim) oma liikmetele e-kirja, et terviseameti kodulehel on seoses koroonaviiruse levikuga juhised ja hetkeseis,” lausus ta. Saluoks lisas, et Viru hotellis on töötajate ruumides, hotelli vastuvõtuletil ja restorani letil pudelid käte desinfitseerimisvahendiga.