„Olukord on kohutav,” ütleb Nordica tütarfirma Regional Jeti juht Jan Palmér sissejuhatuseks. Temagi pole 40-aastase lennunduskarjääri jooksul – nagu paljud teised praegused tippjuhid – näinud sellist olukorda, mille on tekitanud koroonapandeemia. Kui varem on olnud võimalik toimuvat prognoosida, siis praegu on see võimatu, sest ei tea, mis olukord on poole aasta pärast või järgmisel nädalalgi.

Seda teravamalt kerkivad küsimused ka Nordica kohta, neile lisanduvad riigi- ja lennufirma juhtide ülisegased signaalid. Ent Nordicale ja poolakate LOT-ile kahasse kuuluvat allhankelendude ettevõtet juhtiv Palmér usub raudkindlalt sellise ärimudeli edusse.

Praegu seisab jõude umbes 20 lennukit. Aga kui palju maksab ühe sellise lennuki ülalpidamine? Palmér ütleb, et koos meeskonna ja kõige muuga on tavaline taks 2200 eurot lennutund ja lepingud tehakse 290 lennutunnile kuus. Seda on 650 000 eurot, mis kuu ajaga ühe lennukiga saamata jääb. Ent selliseid lennukeid on u 20 ja püsikulud, mis lähevad liisinguks või meeskonna palkadeks, tiksuvad endist viisi edasi.

Kui aga Nordica ei lenda, siis milleks riigile selline ekspordiäri?