Kunstiajaloolase Tiiu Talvistu (1955–2020) kirjutatud monograafia „Ado Vabbe. Wunderbar“ annab põhjaliku ülevaate Vabbe loomingulisest tegevusest ja eluloost, mis ulatus ühest sajandist teise – kunstnik oli tunnistajaks kahele maailmasõjale ja ühiskondlike olude drastilisele muutusele. Lisaks rikkalikult illustreeritud artiklile sisaldab raamat mahukat reproduktsioonide plokki ja teoste kataloogi, biograafiat ja mitu lisa. Paljud Vabbe teosed on reprodutseeritud esmakordselt. Raamat on eesti ja inglise keeles.

Ado Vabbet (1892–1961) tuntakse ennekõike tema nooruspõlve radikaalselt avangardse loomingu kaudu, mis oli pidevas muutumises ja mille tõstsid 1920. aastatel Eesti alles kujunemisjärgus kunstimaailma tippu kirjandusrühmituse Siuru liikmed, kellest paljude raamatuid ta ka illustreeris. Kirjanik August Gailit nimetas Vabbet kirglikuks kornetiks, kes sammub tantsides ešeloni ees. Pärast energiast pulbitsevaid noorusaastaid tõmbus Vabbe aga aktiivsest kunstielust ootamatult tagasi ning avalikkusele jäi suurem osa tema ateljee vaikuses loodud arvukatest teostest pikaks ajaks tundmatuks. Vabbe pühendus peamiselt õpetamisele ning temast sai legendaarne ja mõjukas õppejõud kunstikoolis Pallas.

Ado Vabbe seni suurim ülevaatenäitus tutvustab kunstniku eripalgelisi loomeetappe neis esile kerkivate teemade kaudu, milles annavad tooni kunstniku varajane avangardne ja abstraktne looming koos mänguliste tušijoonistustega, commedia dell’arte värvikad tegelased, päikeselised meenutused lõunamaareisidelt, maastiku- ja linnavaated koos nüansirohkete etüüdidega igapäevaelust, meditatiivsed vaikelud ning neile vastanduv naisekuju kirglik kujutamine ihade ja unelmate allikana. Eesti esiavangardisti Ado Vabbe mitmepalgeline looming mõjub ka sajand hiljem erakordselt värskena.