Soovitame Elronil ümber mõelda ja seni kui uusi ronge veel pole, läheneda asjale diferentseeritumalt. See tähendab: osal kellaaegadel, päevadel ja lõikudel lubada vedada ratast tasuta või väiksema tasu eest. Ja kui uued rongid 2025. aastal saabuvad, siis mahutagu nad ikka tõepoolest rohkem jalgrattaid ja lastevankreid, nagu lubatud.

Elroni jutt, et rongides kõigile ratastele kohta tagada pole keskkonnasäästlik, on demagoogiamaiguline – kõik sõitjad (ega isegi mitte enamik) ei hakka kunagi jalgrattaid kaasa vedama. Enamasti piisab lihtsalt mõnevõrra rohkemast ja parema planeeringuga ruumist ning eriti rattarohkete suvenädalavahetuste jaoks võiks Elron soetada mõned spetsiaalsed rattavagunid.

Meie ühistranspordi korraldajad saaksid karistava piletipoliitika asemel teha muudki, et ratastega rongis probleemi poleks.

Meie ühistranspordi korraldajad saaksid karistava piletipoliitika asemel teha muudki, et ratastega rongis probleemi poleks. Näiteks osa inimesi saaks loobuda ratast kaasa vedamast, kui rongide ja busside sõiduplaanid lõpuks ometi omavahel korralikult ühendataks. On ka innovatiivsemaid võimalusi: korraldada raudteejaamades rataste rentimise võimalus, pakkuda rongisõitjatele võimalust osta soodsa hinnaga kokkupandav jalgratas või elektritõuks. On paremaid lahendusi, eilne otsus ei tee Elronile ja tema omanikule ehk riigile au.