„Tänu E-smaspäeva ühiskampaaniale tõuseb siinse e-kaubanduse käive üheks päevaks umbes kolmekordseks võrreldes „tavalise“ esmaspäevaga samal hooajal,“ märkis Maksekeskus AS-i juhatuse esimees Art Lukas, kes vahendab poolte Eesti e-poodide makseid. „Taolise kasvu saavutamine on seda imetlusväärsem, et e-kaubanduse kogumaht on koroonaviiruse ajastu pööraste arengute tõttu käesolevaks sügiseks niigi umbes kaks korda suurem, kui see oli 2019. aastal. Lisaks oli tänavuse E-smaspäeva käive ligi 50% suurem kui mullu samal ajal.“

8. novembril toimus E-smaspäev, mille käigus tegid 283 veebipoodi ulatuslikke eripakkumisi. Osalejate arv oli suurem kui kunagi varem, möödunud aasta sügisel toimunud ühiskampaanias osales 151 ettevõtet.

E-smaspäeva näol on tegemist Eesti Ee-kaubanduse liidu poolt kaks korda aastas korraldatava e-ostlemise päevaga, kus erinevad veebipoed teevad tarbijatele 24 tunni jooksul sooduspakkumisi. Esimene sarnane kampaania toimus 2014. aastal ning on igal aastal kasvanud järjest suuremaks. Kampaania eesmärk on tutvustada Eesti e-poodide kasutajasõbralikke ning turvalisi lahendusi. Eesti e-kaubanduse liit on kontrollinud kõikide e-poodide tausta, et tagada turvaline ja mugav ostlemine.

„E-smaspäeva veebilehe unikaalsete külastajate arv hüppas selle kampaania käigus 71 400 peale ehk ligi kaks korda võrreldes eelmise E-smaspäevaga. Huvi oli väga suur ja eks nii mõnigi veebipood peab oma lehekülge kiiremaks tegema, et see koormusele vastu peaks,“ kommenteeris Eesti e-kaubanduse liidu tegevjuht Tõnu Väät. „Väga tugeva tulemuse tegi näiteks Denim Dream, kellel oli kogu kaup 30% võrra soodsam. See näitab tarbijate ootust ja võiks olla osalevatele ettevõtetele indikatsiooniks järgmisel korral.“

Denim Dreami e-kaubanduse juht Gerli Poobus kirjeldas, et nende ühe päeva käive oli sama suur kui septembri ja oktoobri kuukäive kokku. „E-smaspäeval tehti meile 4200 tellimust ja keskmine ostukorv ulatus üle saja euro. Käive kasvas võrreldes eelmise E-smaspäevaga 60%, mida oli igas mõttes üle ootuste. Kuna külastatavus ja tellimuste arv meie e-poe lehel oli väga suur, siis saime tunda ka süsteemitõrkeid, mida kiiresti lahendasime. Pikendasime jooksvalt ka e-poe klienditoe avamisaega ning olime klientide jaoks südaööni olemas,“ lisas Poobus. „Väga palju osteti kingitusi – pesu, sokke, rahakotte, mütse-salle, saapaid. Kohe on ju tulemas isade- ja ka meestepäev ning jõulud.“

„Pandeemia on põhjalikult muutnud inimeste ostukäitumist, järjest rohkem eelistatakse turvalist e-ostlemist, paljud tootesegmendid on erakordselt jõuliselt esile tõusnud,“ ütles Väät. „E-ostjate huvi on hüppeliselt suurenenud näiteks rõivaste, mööbli, elektroonika, sisustus- ja remondikaupade puhul, samuti tervise ja spordiga seonduvas. Toit, mis tegi möödunud aastal suure hüppe, on sel aastal kasvanud veel kaks korda.“

Eesti e-kaubanduse liit on 2008. aastal loodud katusorganisatsioon, kuhu kuulub 428 ettevõtet üle Eesti. Muu hulgas väljastab liit „Turvalise ostukoha“ usaldusmärgist.