2020. aastal andis ansambel välja debüütalbumi „Bivium“, mis on pälvinud palju positiivset vastukaja kuulajatelt ja kriitikutelt ning nüüd on hea võimalus seda Jõulujazzi kuulajatel nautida. Sel pühapäeval, 28. novembril on hea võimalus nautida loomingut kõnealuselt heliplaadilt Kumu auditooriumis.

Tobias Tammearu Trio eesmärk on kaotada oma muusikas stereotüüpsed rollid, luues absoluutse võrdsuse, ühtse hingamise ja pannes saksofonisti, bassisti või trummari ebatavalistesse olukordadesse. Sealjuures, Tobias Tammearu Trio andis 2020. aastal välja debüütalbumi „Bivium“, mis on pälvinud palju positiivset vastukaja kuulajatelt ja kriitikutelt.

Millist muusikat kuulab saksofonist aga ise? Kuula eluliste lugudega vürtsitatud noppeid.

The Kandinsky Effect “Re:Jungle”
The Kandinsky Effect’i muusika paigutub ideaalselt minu insipiratsioonilaekasse. Tegemist on üsna intrigeeriva koosseisuga - saksofon, basskitarr ja trummid marineeritud rohkete helimaastike ja -efektidega. Juhtumisi töötan igapäevaselt samasse “liigasse” kuuluva koosseisuga, ja siinkohal on The Kandinsky Effect’ilt palju õppida.

Ben Wendel High Heart “Burning Bright”
Ben Wendelit võib pidada saksofonistide triatleediks — virtuoos, hämmastav helilooja ja improvisaator. Olen üritanud leida külgi tema muusikas, mis mulle korda ei läheks. Siiani on kõik jõupingutused tulemusteta. Tema värskeim album “High Heart” toob lavale kokku minu suurimad eeskujud nagu Shai Maestro, Gerald Clayton, Nate Wood jt. “Burning Bright” jäi mulle kõrvu oma meloodia arenduse ja staatilisuse poolest. Muusika ei pea alati kasvama ja kahanema, vahel on väga mõnus istuda ühes kohas ja kulgeda. Isegi kui tegemist on väga eredalt põleva leegiga, nagu seda on Ben Wendeli “Burning Bright”.

Nate Mercereau Joy Techniques featuring Terrace Martin
Minu värskeim avastus. Täielik hea tuju muusika. Mängin igal hommikul.

Guillaume Perret “Gulliver”
Olen viimastel aastatel tegelenud palju live-elektroonika lisamisega saksofonile. Guillaume Perret on saksofonist, kes avas minu kõrvad. Sain aru, et live-elektroonika saksofonile on palju enamat kui lihtsalt pikk ja lohisev kajamäng.

Eprom “The Cat”
Järgneva looga näitan oma varjukülge. Lääneranniku bassimuusika priimus Eprom võlub õhu ja vaakumiga. Lihtne ja kütkestav.

Childish Gambino “Redbone”
Lugu, mis ei vaja tutvustamist. Lugu pärineb ajast, mil proovisin taksojuhi ametit Tallinnas. Raadio kuulamine väsitas ajapikku ära ning tuli oma diskoteegist leida muusikat, mis sobiks nii mulle kui ka kliendile. Sündis playlist “takso”. Antud lugu võib teiste seast esile tõsta, sest selle kitarririff loo lõpus pani iga teise inimese ümisema.

Coldplay “Amsterdam"
See pala on mind saatnud melanhoolsetel hetkedel pea viimased 15 aastat. Alates puberteedieeliku tundepuhangutest Viljandis kuni vihmaste rattasõitudeni Amsterdamis.

Mathias Eick “Caring”
Norra trompetisti Mathias Eick’i muusikat kandsin endaga kaasas välisõpingute ajal Amsterdamis. Tema kõlapilt tekitas väga koduse tunde. Tunne, mida olen oma muusikasse üle kandnud.

Mort Garson “Plantasia”
Muusika taimedele ja inimestele, kes neid armastavad. Mul pole kodus veel ühtegi taime, sestap ei saa mind sihtgrupiks pidada. Leid teiselt USA tuurilt Chicagos aastal 2019.

Autechre "Foil"
Lõpetuseks midagi viimaste leidude seast. Avastasin Autechre muusika tänu ühele külalislektorile Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias, kes tahtis meile loengus Alžeeria popmuusikat tutvustada. Õnneks oli ta just Autechret kuulanud ja helisüsteemi kontrollides vupsas üks nende lugu sisse. Põnevust jagub nüüd kümneteks öötundideks.

Tobias Tammearu Trio "FRAGMENTS"