GScani toetajate hulka kuulub tuntud investoreid ja ettevõtjaid, nagu Martin Tajur, Toomas Bergmann, Taavi Tamkivi, Heiki Kübbar, Mait Sooaru, Teddi Rull ja Karin Vinkel.

„Tegeleme tuleviku loomisega. Valdkondades, kus on võimalik saada hakkama ilma röntgenita, peaksime seda tegema. Meeskond on loonud uue tehnoloogia ja tuvastanud huvi uue toote vastu. Neid kahte kombineerides on võimalik saavutada puhtam maailm, sõna otseses mõttes,“ kommenteeris Pipedrive’i kaasasutaja Tajur.

Turva- ja veoseskaneerimise turumaht on täna hinnanguliselt 15 miljardi dollarit. Ameerika Ühendriikide Sisejulgeolekuministeeriumi uuringud on näidanud, et lennujaama turvakontroll suudab varjatud relvi ja lõhkeaineid üles leida vaid 5% ulatuses. Looduslikul kiirgusel põhinev skaneerimistehnoloogia tuvastab ohtlikud materjalid aga 90% juhtudest.

Sõidukite skaneerimisel on kõige laiemalt kasutuses radioaktiivsetel allikatel põhinevad skännerid, mis on inimese tervisele ohtlikud ega suuda efektiivselt materjale tuvastada. GScan toob skaneerimistehnoloogiasse naturaalsed atmosfäärist pärinevad osakesed, et vähendada riske tervisele ning oluliselt tõsta tulemuslikkust ohtlike ainete tuvastamisel.

Uut skaneerimistehnoloogiat saab kasutada igal pool avalikus ruumis ning see töötab kõikide materjalide peal, laienedes tulevikus tolliskaneerimise valdkonnast ka teistesse sektoritesse, nagu ehitus ja meditsiin. Tehisintellekti-põhine otsustusprotsess võimaldab kontrolli täielikult automatiseerida.

GScani kaasasutaja Andi Hektori sõnul soovime me kõik elada turvalises keskkonnas. "Me tahaks, et relvad ja narkootikumid ei jõuaks kurjategijate kätte, pommimees ei jõuaks rahvarohkesse kohta ja kui üle silla sõidame, ei kukuks see kokku. Looduslikul osakestevool töötavate skänneritega saame “vaadata” iga inimese, auto ja kaubakonteineri sisse, et leida ohtlikke materjale või peidetud inimesi. Saame uurida ehitisi ja sildu, et tuvastada, kas betooni koos hoidvad terasvardad on korras või hoopis läbi roostetanud. Oleme kokku panemas uusimat sensortehnoloogiat ja tehisintelligentsi ning oma esimese tootega tuleme välja juba järgmise aasta keskel.“

2021. aasta kevadel sõlmis GScan lepingu Euroopa Komisjoniga, kes rahastab Horisondi programmist 7,5 miljoni euroga Tartu Ülikooli juhitud rahvusvahelist koostööprojekti SilentBorder. Projekti käigus ehitatakse valmis merekonteineritele ja veoautodele mõeldud looduslikul kiirgusel põhinev skänner.
GScan on süvatehnoloogia idufirma, mille eesmärk on tuua turule uut tüüpi 3D-skännerid ja tomograafid, mis kasutavad skaneerimiseks ainult looduslikku atmosfäärikiirgust.
Uute skännerite eelised on täielik ohutus, automaatsus ja materjalituvastuse võimekus. Ettevõtte esimene toode on turva- ja tolliskänner mahuga kaks kuupmeetrit, mis valmib suvel 2022 ja mida testitakse koos Eesti Maksu- ja Tolliametiga. Ettevõte on saanud mitmeid grante – kokku üle 3 miljoni euro – ning 500,000 euro suuruse ingelinvesteeringu 15 miljoni eurose valuatsiooni pealt.
Loe hiljem
Jaga
Kommentaarid