„Tallinna tänavaruumis on palju selliseid kohti, kus mulle tundub, et jalakäijatele ja ratturitele pole mõeldud,” ütleb Lippus kohe intervjuu alguses. „Kõnniteed on kohati väga kitsad või lausa olematud.”

Lippus plaanib seda kõike muuta, alustades mõtteviisist: linna tuleb planeerida, seades eesmärgiks ruumi kvaliteedi. 

Uus abilinnapea räägib intervjuus Eesti Päevalehele pealinna ees ootavatest muutustest.

Kas autode kiiruseks jääb Tallinnas valdavalt ikka 50 km/h?

Tegelikult Tallinna kesklinnas paljudes kohtades on piirkiirus juba 30 km/h, nt Kassisaba, Uue Maailma ja Raua asumis. Järgmise sammuna on väga oluline, et tänavaruum seda piirkiirust ka toetaks. Pean seda ise oluliseks, sest see muudab tänavaruumi turvalisemaks. Ja nii tunnetuslikult kui ka tegelikult konkreetse õnnetuse puhul: on ikkagi väga oluline vahe, kas auto sõidab inimesele otsa 30-ga või 50-ga.

Kas 30 km/h võiks olla piirkiirus terves kesklinnas?

See on üks teema, mida peame veel koalitsioonis arutama. Arusaadavalt on Tallinnas hulk tänavaid, mis tagavad kiire ühenduse linnaosade vahel ja kus piirkiirust vähendada ei ole vajalik, nagu näiteks Laagna tee või Järvevana tee.