Tallinna uus suund. Abilinnapea Madle Lippus tahab pakkuda jalakäijatele paremat linna
(157)Keskerakonna üle 15 aasta kestnud ainuvõim on murtud. Peale nende on nüüd linnavalitsuses ka kolm sotsiaaldemokraadist abilinnapead. Linnaplaneerimise eest vastutab Madle Lippus, kes liitub sotsidega lähiajal.
„Tallinna tänavaruumis on palju selliseid kohti, kus mulle tundub, et jalakäijatele ja ratturitele pole mõeldud,” ütleb Lippus kohe intervjuu alguses. „Kõnniteed on kohati väga kitsad või lausa olematud.”
Lippus plaanib seda kõike muuta, alustades mõtteviisist: linna tuleb planeerida, seades eesmärgiks ruumi kvaliteedi.
Uus abilinnapea räägib intervjuus Eesti Päevalehele pealinna ees ootavatest muutustest.
Kas autode kiiruseks jääb Tallinnas valdavalt ikka 50 km/h?
Tegelikult Tallinna kesklinnas paljudes kohtades on piirkiirus juba 30 km/h, nt Kassisaba, Uue Maailma ja Raua asumis. Järgmise sammuna on väga oluline, et tänavaruum seda piirkiirust ka toetaks. Pean seda ise oluliseks, sest see muudab tänavaruumi turvalisemaks. Ja nii tunnetuslikult kui ka tegelikult konkreetse õnnetuse puhul: on ikkagi väga oluline vahe, kas auto sõidab inimesele otsa 30-ga või 50-ga.